شناسهٔ خبر: 25154256 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«سرژ سرکیسیان» نخست‌وزیر ارمنستان استعفا داد

منبع: فارس

رسانه‌ها در خبری فوری گزارش دادند که «سرژ سرکیسیان» نخست‌وزیر ارمنستان به دنبال تشدید تنش‌ها و اعتراض‌ها در این کشور استعفا داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در حالی که اعتراض‌ها در ارمنستان وارد دومین هفته خود شده است، رسانه‌های روسی در خبری فوری از استعفای نخست‌وزیر ارمنستان خبر دادند.

در ادامه انتشار خبرها درباره تنش‌های سیاسی در ارمنستان، رسانه‌های روس در خبری فوری از استعفای رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

ادامه درگیری‌ها در ارمنستان؛ رهبر مخالفان دستگیر شد

عکس/ تظاهرات ضد دولتی با لباس نظامی در ارمنستان

روز یکشنبه (دیروز) برخی منابع خبری از بازداشت «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان دولت این کشور خبر دادند اما پلیس ارمنستان چنین اقدامی را تکذیب کرده بود.

حالا خبرگزاری‌های تاس و اسپوتنیک در خبری فوری از استعفای نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

در گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر سرکیسیان نخست‌وزیر ارمنستان خطاب به مردم این کشور آمده است: «من برای آخرین بار به عنوان رئیس دولت با شما صحبت می‌کنم. حق با نیکول پشینیان (رهبر مخالفان) بود. من اشتباه کردم. در این وضعیت، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد اما من به هیچ کدام از آنها رجوع نخواهم کرد اما من چنین کاری نخواهم کرد. من سمت ریاست کشورمان را رها می‌کنم». 

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که در ادامه تظاهرات‌های ضددولتی در ارمنستان، امروز دوشنبه صدها نفر با لباس نظامی در تظاهرات شرکت کردند.

وزارت دفاع ارمنستان این اقدام را محکوم و اعلام کرده که چنین رفتاری واکنش محکم قانونی به دنبال خواهد داشت (جزئیات بیشتر)

سرژ سرکیسیان از سال ۲۰۰۸ تا همین اواخر رئیس‌جمهور ارمنستان بود اما پس از تغییرات اخیر در نظام سیاسی این کشور از نظام ریاستی به پارلمانی، به عنوان نخست‌وزیر کار خود را آغاز کرد.

از دو هفته قبل و به دنبال آغاز به کار سرکیسیان در مقام نخست‌وزیری، اعتراض‌ها در ارمنستان به شکل تظاهرات در خیابان‌های پایتخت آغاز شده بود و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.

نظر شما