شناسهٔ خبر: 25154194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرنگار آلمانی:

ساکنین دوما می گویند که حمله شیمیایی به این منطقه ساختگی بوده است

یک خبرنگار آلمانی که به سوریه سفر کرده است به نقل از ساکنان منطقه دوما اعلام کرد که این حمله ساختگی بود و به وسیله تروریستها ترتیب داده شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولی گاک» خبرنگار شبکه خبری  ZDF آلمان  در تشریح مشاهدات  خود در جریان سفر به سوریه گفت که ساکنان دوما می‌گویند که (ادعای) حمله شیمیایی در این منظقه ساختگی است.

وی با ساکنان یک کمپ که از دوما گریخته‌اند، صحبت کرده است گفت که این افراد تاکید دارند که حمله شیمیایی ادعایی در دوما را تروریست‌ها صحنه‌سازی کرده بودند. این گروه تروریستی بالن‌های گاز کلر را در منطقه مستقر کرده بودند تا در صورت حمله هوایی نیروی هوایی دولت منفجر شوند و به این ترتیب بتوان دولت را به حمله شیمیایی متهم کرد.

گاک همچنین گفته است که مردم در این کمپ می‌گویند که چنین اقداماتی در دوما در جریان بود و با فیلمبرداری از آنها تلاش شده تا از آنها به عنوان شواهد برای حمله شیمیایی استفاده شود.اگر چه گاک این سخنان را تائید نمی‌کند اما معتقد است که مواردی از حقیقت در آنها وجود دارد.

این خبرنگار آلمانی همچنین با پزشکان بیمارستانی که در ویدئو مربوط به حمله شیمیایی به آن اشاره شده هم صحبت کرد و آنها هم گفته‌اند که هیچ نشانه‌ای از مسموم شدن در میان قربانیان دیده نشده است.

18 فروردین ماه بود که تروریست‌های سوری، مدعی حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه دوما شدند. دوما آخرین سنگر تروریست‌ها در غوطه شرقی بود؛ مکانی راهبردی در نزدیکی دمشق که تروریست‌ها پس از محاصره توسط ارتش سوریه و در نتیجه مذاکراتی سخت با دمشق، حاضر شدند آن را ترک و به سمت شمال سوریه راهی شوند.

بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند.به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده‌اند، جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده مجروح شده‌اند.

انتهای‌پیام/م

نظر شما