شناسهٔ خبر: 25154125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حواشی برخورد گشت ارشاد با یک خانم:

نیروی انتظامی یک قدم هم عقب نشینی نکند

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید اجازه داد کسی مقابل نیروی انتظامی مقاومت کند

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با محوریت، ولی فقیه و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید به صورت یکپارچه عمل کند، به جلسه مشترک سه قوه اشاره کرد و گفت: در این جلسه نیز بر ضرورت همدلی و اتحاد قوا تأکید شد. البته وجود اختلاف سلیقه کاملاً طبیعی است، اما درخصوص مسائل اساسی کشور و بویژه آنچه که به امنیت و اقتدار نظام باز می‌گردد باید همه همدل و ید واحده باشند و در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره تلویحی به حواشی برخورد گشت ارشاد با یک خانم در یکی از پارک های تهران، گفت: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب نشینی‌ها تعجب می‌کنم. البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی‌های مربوطه در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش میزان  رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت اقدام نیروی انتظامی در چارچوب شرع و قانون تصریح کردنباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند. در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست که پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد، زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.

 وی همچنین با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در برخی کشور‌های منطقه به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی تصریح کرد: وقتی مجموعه نظام به این جمع بندی می‌رسد که برای حفظ اقتدار کشور و پاسخ به ندای برادران مسلمان خود در سوریه و عراق در این کشور‌ها به نحو مستشاری حضور یابد دیگر کسی نباید این سیاست نظام را زیر سوال ببرد بلکه همه باید همدل و همصدا آن را مورد دفاع و حمایت قرار دهند.

آیت الله آملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تأمین امنیت اقتصادی صرفاً مربوط به قوه قضاییه نیست. به عنوان مثال در حال حاضر بر اساس قوانین موجود برخی دستگاه‌های اجرایی نظیر بانک‌ها و وزارت اقتصاد می‌توانند اشخاص را ممنوع الخروج کنند یا از طریق سازمان ثبت دست به توقیف اموال بزنندبا توجه به چنین قوانینی پیشنهاد می‌کنم که معاون اول قوه قضاییه نشست‌های مشترکی با مجلس و دولت برگزار کند تا طرحی برای تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر قوا در جهت تأمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی تهیه شود.

رئیس قوه قضاییه افزودبرحسب برخی گزارش‌ها در حال حاضر میزان نقدینگی در کشور حدود ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر دو برابر شده است. بنا به نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان اقتصادی این حجم از نقدینگی موجب تورم می‌شود؛ لذا همه باید دست به دست هم دهند تا ضمن رفع برخی کاستی‌ها بتوان امنیت سرمایه گذاری را که موجب رونق کسب و کار در کشور می‌شود تأمین کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خطاب به اعضای سپاه نیز گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده استعلاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می‌کنندباید از سردار رشید اسلام، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی نیز قدردانی کنم که در طول سال‌های اخیر با فداکاری‌های خود و نیروهایشان در این فضای سخت و دشوار در جهت اقتدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی در منطقه تلاش کرده اندهمه ما باید توجه داشته باشیم که اقتدار موجود حاصل جانفشانی‌های نیرو‌های مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.

 

نظر شما