شناسهٔ خبر: 25154091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فنونی زاده: پرسپولیسی ها برابر ذوب آهن بی انگیزه بودند/ مسلمان به دلیل لجاجت برانکو بازی نمی کند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است و بازیکنان این تیم برابر تیم ذوب آهن انگیزه نداشتند.

صاحب‌خبر -

مرتضی فنونی زاده در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  درباره شکست پرسپولیس برابر ذوب آهن اظهار کرد: با توجه به اینکه قهرمانی پرسپولیس 3هفته مانده به پایان لیگ برتر مسجل شده بود بازیکنان این تیم انگیزه چندانی برابر ذوب آهن نداشتند. البته برانکو برای حفظ رکورد بهترین خط دفاع با ترکیب اصلی به زمین مسابقه آمد اما در نهایت این تیم نتوانست برابر ذوب آهن دروازه خود را بسته نگه دارد و شکست خورد. 

او ادامه داد: طبق معمول برانکو به مسلمان بازی نداد و لجاجت سرمربی پرسپولیس باعث شد که مسلمان 90 دقیقه نظارگر بازی تیمش برابر ذوب آهن باشد. به هر حال مساوی حق قانونی 2 تیم بود اما در نهایت پرسپولیس از ضعف خط دفاعی خود 2 گل دریافت کرد. 

فنونی زاده بیان کرد: تیم پرسپولیس در نیم فصل اول روان تر بازی می کرد اما این تیم در نیم فصل دوم شاداب بازی نمی کند. از همه مهمتر این است که پرسپولیس در 3، 4 بازی، هافبک بازی ساز ندارد و برانکو از مسلمان یا بشار رسن در بازی ها استفاده نمی کند. با وجود اینکه قهرمانی پرسپولیس 3 هفته به پایان لیگ برتر خوشحال کننده است اما هواداران از شکست برابر ذوب آهن ناراحت هستند و می خواهند که پرسپولیس همیشه با صلابت بازی کند. 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است منطقی بود که برانکو از بازیکنانی که کمتر بازی می کنند برابر ذوب آهن استفاده می کرد تا نتیجه مطلوبی در این بازی کسب می شد. 

او درباره اینکه بی انگیزگی بازیکنان پرسپولیس در بازی با الجزیره امارات مشکل ساز نمی شود، گفت: به طور حتم بی انگیزه بودن بازیکنان پرسپولیس برای این تیم در آینده دردسر ساز می شود. البته بازی های لیگ قهرمانان آسیا شرایط خاص خود را دارند و برانکو باید برابر تم سپیدرود رشت به 3، 4 بازیکن اصلی خود استراحت بدهد و به بازیکنانی که با آنها لجبازی می کند همانند مسلمان بازی بدهد تا در شرایط بازی قرار بگیرند. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه کاشانی از برانکو خواسته است تا از مسلمان در بازی ها استفاده کند، بیان کرد: مسائل پرسپولیس با اقدامات کاشانی حل می شود. برانکو همان بلایی که سر رضاییان آوردمی خواهد سر مسلمان هم بیاورد. همه تیم ها دوست دارند بازیکن باکیفیتی همانند مسلمان داشته باشند اما متاسفانه برانکو از این بازیکن استفاده نمی کند. طاهر خانی بازیکنی که از تیم امید به تیم بزرگسالان آمده است اما در طول 3 سال فعالیتش در این تیم تنها چند دقیقه بازی کرده است. اکنون که قهرمانی پرسپولیس مسجل شده است برانکو باید از جوانان در ترکیب اصلی استفاده کند. پیشکسوتان پرسپولیس از چینش برانکو در بازی ها راضی نیستند و انتقاد زیادی به این موضوع دارند. 

او ادامه داد: علیپور مهاجم خوبی است اما به علت نبود یک هافبک بازیساز در تیم پرسپولیس، موقعیت های گلزنی نصیب این بازیکن نمی شود و گلی که به ذوب آهن زد به وسیله نبوغش بود. 

فنونی زاده درباره سقوط نفت تهران و سیاه جامگان به لیگ دسته یک بیان کرد: تیم سیاه جامگان بضاعتش در همین حد بود. به هر حال خوشحالم که یک تیم مشهدی در لیگ برتر ماند. پدیده با کادر فنی خوبش توانست در لیگ برتر ماندگار شود. تیم فوتبال نفت تهران هم ثبات لازم  در بخش مدیریت و کادر فنی نداشت. اگر این تیم همچنان در اختیار درخشان یا کریمی بود اکنون به لیگ دسته یک سقوط نمی کرد. هومن افاضلی یک تئورسین  و آنالیزور است و باید یک مربی کاربلد هدایت تیم نفت تهران را برعهده می گرفت. مربیگری مورینیو در لیگ برتر انگلستان استثنا است چرا که مابقی مربیان تیم های لیگ انگلیس فوتبال بازی کردند و بعد مربی شدند. معتقدم ناصر فریاد شیران هم می توانست تیم نفت تهران را در لیگ برتر نگه دارد. 

او درباره اینکه شانس کدام تیم ها را در کسب سهمیه آسیا زیاد است، گفت: تیم استقلال که قرار است قهرمان جام حذفی شود و یکی از سهمیه ها را بدست می آورد. تیم سایپا و ذوب آهن هم به احتمال زیاد 2 سهمیه دیگر آسیا را کسب می کنند. 

فنونی زاده درباره سفر گرشاسبی به سوئیس برای رفع محرومیت نقل و انتقالاتی گفت: به هر حال گرشاسبی مدیر کاربلدی است و می تواند مشکلات تیم را حل کند. پرسپولیس فصل آینده باید در 3 جام قهرمانی بجنگد و با این بضاعت و کمبود بازیکن نمی تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: به نظرم هر بازیکنی که دلش با پرسپولیس نیست از این تیم جدا شود. بازیکنان باید خودشان برای تمدید قرارداد پیش قدم شوند. بازیکنان به حرف سید جلال حسینی گوش می دهند و بهتر است او از بازیکنان بخواهد تمدید کنند. 

او درباره شایعه محرومیت پیروانی بیان کرد: امیدوارم که این موضوع صحت نداشته باشد. با توجه به سابقه خانوادگی پیروانی بعید می دانم که او تخلفی کرده باشد. 

فنونی زاده درباره اینکه پنجعلی و خلیلی  گزینه های سرپرستی پرسپولیس هستند، گفت: پنجعلی در پرسپولیس پست های مختلفی داشته است و سرپرستی تیم کمترین پست برای او است. درباره سرپرستی خلیلی نظری ندارم چرا که بزرگتر از او در خانه نشستند. 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات رهبری فرد درباره فساد در فوتبال بیان کرد: رهبری فرد نباید با طرح چنین مسائلی فضای فوتبال را متشنج کند. او باید خویشتن دار باشد و با سعه صدر مسائل را مطرح کند. 

او در پایان درباره بازی پایانی برابر سپیدرود رشت خاطر نشان کرد: تیم سپیدرود رشت با هدایت علی کریمی توانست در لیگب رتر ماند و این تیم در میان شمالی ها محبوب است. اگر پرسپولیس در زمین خود هم همانند بازی با ذوب آهن بی انگیزه بازی کند باز هم امتیاز از دست می دهد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما