شناسهٔ خبر: 25154088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای شهر شیراز:

توجه به گنجینه های سعدی رشد فرهنگی و اخلاقی کشور را به همراه دارد

شیراز _ رئیس شورای شهر شیراز گفت: مسئولین آموزشی و فرهنگی کشور گنجینه های سعدی را برای رشد فرهنگی و اخلاقی کشور مد نظر قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا دستغیب عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز تاکید کرد: اردیبهشت ماه، بهشت شیراز است و اگر با ایام مبارکه همچون شعبان پیوند بخورد، معنویت و طبیعت را به ارمغان می آورد و بوی لطف الهی در این شهر زیبا، مشام هر اهل دلی را می نوازد.

وی ادامه داد: چه زیباست  اردیبهشت شیراز را با غزلیات عاشقانه سعدی، مناجات عرفانی شعبانیه، بوی بهار نارنج و رنگ گل های اطلسی و بنفشه پیوند زدن، عاشقانه های باغ ارم و فضای روحانی حافظیه و گنبد فیروزه ای شاهچراغ.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: برکات شعبان با وجود ایام میلاد ائمه اطهار نوید بخش آینده ای سراسر از امید و آزادی برای مستضعفان است و فرخنده تر آنکه حضرت امام راحل (رحمه الله علیه) میلاد بزرگ پرچمدار آزادی حضرت اباعبدالله و برادر وفادارش را مبنای روز پاسدار و جانباز و به تبع مبنای بزرگداشت روزی برای پاسداران از انقلاب اسلامی و جانبازی برای حفظ شعائر آن قرار دادند.

دستغیب تصریح کرد: امروز اگر از عطر بهار شیراز و گلهای ملون این شهر سخن می گوییم جز حاصل تلاش پاسداران و از خودگذشتگی جانبازان نیست.

وی یادآور شد: انتخابی شایسته و توام با تدبیر از سوی امام(ره)در نامگذاری این دو روز صورت گرفته که بدانیم حقیقت پاسداری و جانبازی در دفاع از آزادی و امنیت نهفته است و راه امام حسین(ع) و عاشورائیان، چراغ هدایت مسیر پاسداری و جانبازی است.

رئیس شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یادروز سعدی نیز گفت: در این هفته ایام یادروز شیخ اجل سعدی نیز قرار گرفته است وسخن گفتن از سعدی که به همه ما چگونه سخن گفتن را آموخت هم دشوار و هم آسان است.

دستغیب تصریح کرد: امروز ادب پارسی خود را مدیون کلام شیرین و ادبیات اخلاق گرای شاعر پر آوازه شیراز می داند . اما اجازه دهید نگرانی خود را از کم رنگ شدن مفاهیم اخلاقی و ادبیات گفتاری شیخ اجل در جامعه و به خصوص در قشر دانشجو و دانش آموز ابراز کنم.

وی ادامه داد: پرداختن به ادبیات سعدی در لایه های مختلف جامعه ضرورت امروز گروه هایی است که به دنبال فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی هستند .

رئیس شورای شهر شیراز گفت: امیدواریم مسئولان نظام آموزشی و فرهنگی، گنجینه بزرگی را که ماحصل تلاش های شیخ اجل سعدی شیرازی است را بار دیگر در جامعه احیا کنند و زمینه رشد اخلاقی و فرهنگی ایران اسلامی را فراهم کنند.

نظر شما