شناسهٔ خبر: 25153894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مسئولان نظام چه درختانی کاشتند؟

خبر آنلاین : امسال دومین سالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز درختکاری، نهال میوه می‌کارند.

صاحب‌خبر -

از کانال تلگرامی پایگاه خبری دفتر مقام معظم رهبری، ایشان امسال نهال‌های انجیر و زردآلو و سال گذشته سیب و گیلاس کاشتند.

رهبر انقلاب سال گذشته دلیل کاشت نهال میوه را اینگونه توضیح دادند و اشاره کردند: «یک نفری در این یادداشت‌های مردمی که برای من هر روز می‌آید، به من نوشته بود که چرا درخت میوه نمی کارید؟ لذا امسال درخت میوه کاشتیم؛ یکی سیب است و یکی هم گیلاس».

ایشان سال گذشته درباره اهمیت درختان میوه در کشور و غلط بودن واردات میوه خارجی تاکید کرده و افزوده بودند: «درخت میوه‌دار، این امتیاز را هم دارد که میوه‌ی لذیذِ مخصوص ایران را به مردم می دهد. انواع میوه‌های ما که خیلی هم متنوّع است، با امثال خودش در کشورهای دیگر تفاوت دارد؛ آن‌طور که برای من نقل کردند، میوه‌های ما شیرین‌تر، خوش‌طعم‌تر، آبدارتر و مطلوب‌تر است؛ گرچه حالا شنیدم که متأسّفانه میوه هم وارد میشود؛ جزو کارهای غلط، یکی وارد کردن میوه است که جز در موارد ضرورت و در حدّ ضرورت، مسئولین بایستی جلوی این کار را بگیرند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوره ریاست جمهوری تاکنون هرسال برنامه درخت‌کاری داشته‌اند و همواره شعار «هر ایرانی یک درخت» در بیانات ایشان مورد تاکید بوده است.‌

 

حسن روحانی رییس جمهور هم صبح امروز یک اصله نهال بادام کاشت.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز همزمان با روز درختکاری یک اصله نهال کاج را غرس کرد.

 

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری، یک اصله نهال زیتون را در محوطه فضای سبز مجلس شورای اسلامی غرس کرد.

 

نظر شما