شناسهٔ خبر: 25153748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

این دختران وزنه‌بردار تاریخ‌ساز

ورزش > دیگر ورزشها - این نخستین بار است که دختران وزنه‌برداری در یک مسابقه رسمی شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مرتضی رضایی: هیجان در نگاه آنها موج می زند. با دقت به عکس نگاه کنید.خودشان هم می دانند که دارند چه کار بزرگی را انجام می دهند.البته نگاه شان کمی غریب است. آنها اولین هستند و در تاریخ وزنه برداری ایران تا ابد خواهند ماند. کسانی که تابوی بزرگی را شکسته اند،احتمالا حرف های زیادی را شنیده اند. کسانی که بدون شک غرولند های زیادی را تحمل کرده اند و قید خیلی چیزها را در زندگی شان زده اند.

همین حالا، هنوز در خیلی از خانواده ها جا نیفتاده که یک دختر هم می تواند وزنه بردار باشد. چشم ها در وزنه برداری به مردان عادت کرده است، به سنگین وزن ها،به رضازاده ها و بهداد ها و سهراب ها. مگر می شود حالا باور کرد که در لیست تیم ملی ایران نام هایی چون مهدیه، الناز، پارمیدا و نرگس به چشم بخورد. بدون شک، آینده از این تابوشکن ها بیشتر خواهد گفت.

از اینکه روزی روزگاری چهار دختر جوان برگ جدیدی از تاریخ وزنه برداری ایران را رقم زدند. روزی روزگاری دخترانی بودند که رشته وزنه برداری را طور دیگری نشان دادند و نام ایران را با صدای دخترانه و ظریف خودشان فریاد زدند. شیر زنانی که با کمک ها و حمایت های فدراسیون یک اتفاق مهم را رقم زدند و نامشان را تا همیشه جاودانه کردند.

امروز نوبت پارمیدا، مهدیه، نرگس و الناز است و فردا و فرداهای دیگر هم، نوبت دیگر دختران این سرزمین است که به جدال با پولاد سرد بپردازند. اینجا برای دختران وزنه بردار ابتدای یک مسیر پر ماجرا و مهیج است....

دختران وزنه برداری

251 41

نظر شما