شناسهٔ خبر: 25153741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نوسازی بافت های فرسوده/ خرید تضمینی گندم

سخنگوی دولت گفت: دولت سیاست ساخت مسکن را در سال جاری از دو طریق ساخت 50 هزار واحد مسکونی شهری به صورت حمایتی و ساخت و ساز برای نوسازی بافتهای فرسوده انجام می دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت، در نشست خبری هفتگی­ در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اینکه نرخ دلار در بازار 4200 تومان تعیین شود یک سری کالاها با ارز مبادله ای وارد می شد مثلا کالاهای اساسی چون خوراکی ها، ­داروها که با ارز 3800 تومان وارد­ می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ­این کالاها که اقلام مشخص هم هست با قیمت 4200 تومان وارد می شود ما فاصله بین 3800 تومانی که قبلا پرداخت می شد و دلار 4200 تومانی که در حال حاضر پرداخت می شود را بصورت یارانه به سه وزارتخانه پرداخت می کنیم.
نوبخت گفت: برای این کار دولت به همه دستگاههایی که ثبت سفارش این کالاهای اساسی را انجام می دهند یعنی وزارتخانه های­ جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت نامه ای داده و 3 هزار میلیارد تومان یارانه به افرادی که از طریق این سه وزارتخانه این کالاها را وارد می کنند پرداخت می شود.
سخنگوی دولت افزود: برخی از این اقلام در وزارت جهاد کشاورزی اقلامی مانند ذرت، دانه های روغنی،​کنجاله، انواع کود، داروهای دامی، گوشت گوسفند و سموم است که در مجموع 1980 میلیارد تومان یارانه به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این رقم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت 220 میلیارد تومان و برای وزارت بهداشت که برای واردات اقلامی مانند دارو، شیرخشک و مواد اولیه دارویی است حدود 800 میلیارد تومان است که در مجموع سه هزار میلیارد تومان به این سه وزارتخانه پرداخت می شود.
سخنگوی دولت با اشاره به راه اندازی سامانه ارزی نیما که امروز رسماً با حضور معاون اول رئیس جمهور راه اندازی می شود گفت: این سامانه ساختار شفافی به ما می دهد و کاملا مشخص می کند که چقدر منابع ارزی وارد ­و چقدر از کشور خارج می شود و به این ترتیب هر کالایی که در بازار وجود دارد چون ثبت سفارش شده است­ امکان قاچاق ندارد.
نوبخت افزود: قیمت ارز 4200 تومان است و هر قیمتی غیر از این باشد قاچاق محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بین 90 تا 100 میلیارد دلار ورودی به بازار ارز است گفت: کل مصارف 51 میلیارد دلار برای واردات و برای خدمات 20 میلیارد دلار است و ما به این ترتیب فزونی و عرضه به تقاضا را داریم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر هر کسی که ریال دارد و احساس ناامنی کند و بخواهد آن را به یک ارز خارجی تبدیل کند با توجه به اینکه ما فزونی منابع داریم ولی منابع از دست می رود.
نوبخت گفت: 15 میلیارد دلار مازاد تراز بازرگانی مثبت ما است ولی اگر قرار باشد افرادی پول به کشورهای همسایه ببرند و آپارتمان یا ماشین خریداری کنند این منابع ارزی از دست می رود.
وی با اشاره به اینکه سکه هایی که خریداری شده توسط مردم، به اندازه ملت نیست گفت: ما باید بازار را در این شرایط مدیریت کنیم.

سخنگوی دولت گفت: پیش بینی دولت از میزان منابع و مصارف در سال گذشته، صد درصد و بطور کامل محقق شد.
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: دولت در سال گذشته بودجه 320 هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده بود که بصورت کامل محقق شد.
وی ادامه داد: این بودجه در سال 95، 283 هزار میلیارد تومان بود و در سال 96، به 320 هزار میلیارد تومان رسید که این رقم بودجه با لحاظ کردن تورم، 13 درصد رشد داشته و 100 درصد محقق شده است.
نوبخت افزود: رقم بودجه ای که مجلس در سال گذشته تصویب کرد 346 هزار میلیارد تومان بود که اگر بخواهیم نسبت به این رقم درباره بودجه صحبت کنیم 92.3 درصد بودجه محقق شده است.
وی ادامه داد: رقم پیش بینی شده در خصوص مالیات که 93 هزار میلیارد تومان بود نیز کسب شد و همچنین پیش بینی شده بود که در سال 96 هر بشکه نفت بین 50 تا 55 دلار به فروش برسد که آنچه اتفاق افتاد این بود که در یازده ماه اول سال گذشته، هر بشکه نفت بطور متوسط 53 دلار و هر بشکه میعانات گازی 55 دلار به فروش رفت.
سخنگوی دولت در خصوص پیش بینی بودجه برای سال 97 گفت: بودجه ای که دولت به مجلس داد 347 هزار میلیارد تومان بود که با برداشت 13 هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی ، به 360 هزار میلیارد تومان می رسد و با آنچه مجلس اضافه کرد رقم بودجه به 385 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی در خصوص دو هدف برجسته سال 96 که در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شده گفت: این دو هدف، تولید و اشتغال بود که رشد اقتصادی کشور ما در 9 ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، نشان داد رشد اقتصادی ما با احتساب نفت 4.4 درصد و بدون نفت 4.7 درصد بود.
نوبخت در خصوص ایجاد اشتغال در سال گذشته نیز گفت: در 9 ماهه اول سال قبل، 836 هزار نفر تقاضای جدید وارد بازار کار شد که از این رقم 819 هزار نفر به جمعیت شاغل و 17 هزار نفر هم به جمعیت بیکار کشور اضافه شد.
وی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری، یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
 
سخنگوی دولت گفت : بجز بحث هسته ای که در برجام آمده ، آمادگی مذاکره در هیچ عرصه دیگری را نداریم.
محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فشارهای آمریکا به ایران برای جبران شکست هایش در منطقه و اینکه دیدگاه شما درباره رویکرد آمریکا به برجام و مسائل دفاعی ایران چیست گفت: آنها کاملا آماده نقض عهد در برجام هستند.
وی ادامه داد: ما تا زمانی که سایر طرف ها به برجام پایبند باشند به آن پایبند هستیم زیرا از دیدگاه ما برجام یک پیمان عمومی با شش کشور مقابل است.
سخنگوی دولت افزود: آمریکا می خواهد از این مسئله به عنوان یک اهرم استفاده و آن را به مباحث دفاعی ما مرتبط کند .
نوبخت تاکید کرد: ما صریح و شفاف گفته ایم که به هیچ وجه در عرصه های دیگر جز بحث هسته ای که در برجام مشخص شده، آمادگی رایزنی و مذاکره با هیچ کشوری را نداریم.
وی با بیان اینکه موضع ما در این زمینه بسیار روشن و شفاف است اظهار داشت: تا زمانی به برجام متعهد هستیم که دیگران نیز به آن متعهد باشند.
 
سخنگوی دولت گفت: قرار شد وزارت اطلاعات، مدیران دو تابعیتی را شناسایی کند و متناسب با آن اقدامات لازم برای جایگزینی این مدیران انجام شود.
آقای نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاوه مدنی را مدیر دوتابعیتی می دانید یا خیر و نیز چه تعداد مدیر دو تابعیتی در کشور وجود دارد افزود: مدیر دو تابعیتی دارای تعریف است.
وی گفت:​ تعدادی از مدیرانی که در گذشته در خارج کشور کار می کردند هیچ گاه تابعیت ایرانی خود را نفی نکردند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: قرار شد وزارت اطلاعات مدیران دو تابعیتی را شناسایی کند و متناسب با آن اقدامات لازم برای جایگزینی این مدیران انجام شود.
نوبخت تاکید کرد: بر اساس گزارش وزارت اطلاعات تقریبا دیگر مدیر دو تابعیتی نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مدنی را جزء مدیران دو تابعیتی می دانید یا خیر؟ افزود: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم که ایا وی تابعیت دیگر داشته یا خیر. از وزارت اطلاعات در این باره سوال می کنم و به شما پاسخ می دهم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: ما نیز معتقد به مراقبت هستیم تا جلوی نفوذ گرفته شود اما اگر بگوییم هر کسی در خارج تحصیل کرده نفوذی است، این برخورد افراطی است.
 
سخنگوی دولت گفت: کشور آمریکا رئیس جمهوری دارد که هیچ کس نمی داند می خواهد چه کند و دمدمی مزاج و پیمان شکن است.
​ ­­محمد باقر نوبخت ­در نشست هفتگی خود ­افزود: یک سری کشورها هستند که دشمنی­­ آنها به کشور ما غیرقابل انکار است و یک سری کشورها هم هستند که با ما اختلافات ایدئولوژیک دارند و منافع خود را به هرچیزی ترجیح می دهند.
وی ادامه داد: کشوری هم مثل اسرائیل است که اصلا از نظر ما کشور نیست و با ما دشمنی آشکار دارد.
نوبخت­­­ با اشاره به اینکه کشور آمریکا رئیس جمهوری دارد که هیچ کس نمی داند می خواهد چه کند گفت: این آدم دمدمی مزاج و پیمان شکن است، همچنین غیرقابل اتکا؛­ درست است که کله اش بزرگ است ولی مغزش بزرگ نیست.
سخنگوی دولت افزود: ما در آستانه 40 سالگی هستیم و در همه­­این 40 سال مقابل بدخواهی ها ایستادیم .
وی گفت: باید ببینیم که دیدگاه بین المللی راجع به ایران چیست و ما همه برنامه هایمان آماده است و منتظر نیستیم که ببینیم ­آمریکا چه حرفی بزند تا ما برنامه ریزی کنیم.
نوبخت­ با بیان اینکه برخی افراد از تشرهای توخالی دچار اضطراب می شوند گفت: عده ای فکر می کنند که باید همگی از یک دری خارج شوند و اگر همه بخواهند از یک در خارج شوند این امکان پذیر نیست مانند بازار ارز که اگر همه منابع بخواهد به ارز تبدیل شود ما دچار کمبود منابع ارزی خواهیم شد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه تهدیدات توخالی می تواند عده ای را بنا به هرجهت مضطرب کند افزود: ما باید کاری بکنیم و با برنامه ریزی مناسب پیش برویم.
وی­­ با بیان اینکه اگر به هر دلیلی در شرایط بدبینانه منابع ارزی ما محدود تر شود گفت: منابع و مصارف ما مشخص است و کشور ما کشوری نیست که با یک تهدید و تحریم روبرو باشد و ما سالهاست که با این وضعیت روبرو هستیم و باید از تجارب گذشته استفاده ­و شرایط موجود را مدیریت کنیم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: بسیاری از کشورهای همسایه می خواهند که از تجارب ما در مقابل تحریم ها و تهدیدها استفاده کنند.
 
سخنگوی دولت گفت: قیمت واقعی ارز 4200 تومان است و قیمت های گذشته غیرواقعی و دارای حباب بود.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص اجتناب برخی از فروشندگان از فروش کالا به بهانه عدم ثبات قیمت ارز در کشور افزود: این ثبات وجود دارد و من در توضیحات خود در ابتدای جلسه در خصوص این ثبات ارز 4200 تومانی به شما توضیحات لازم را ارائه کردم .
وی ادامه داد: دولت برای ما به التفاوت ارز وارداتی کالاهای اساسی مانند دارو و مواد خوراکی، پیشاپیش پول های آن را به وزارتخانه ها داده است لذا به نظر نمی رسد که این بهانه ای باشد که ما روال درستی را که در پیش گرفته ایم ادامه ندهیم.
نوبخت با بیان اینکه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد گفت: این سازمان باید با افرادی که همکاری های لازم را در این شرایط ندارند برخورد کند.
وی در ادامه در مورد اجتناب صرافی ها از فروش ارز 4200 تومانی به دلیل اینکه ارز خریداری شده آنها بیش از این رقم بوده است اظهار داشت: ممکن است فردی ارز غیرقانونی خریده باشد اما این به خود او مربوط است و آن ارز برای خودشان است.
نوبخت تاکید کرد: قیمت واقعی ارز 4200 تومان است و قیمت های گذشته غیرواقعی و دارای حباب بود.
 
سخنگوی دولت گفت: امسال هم مانند سال گذشته گندم را به قیمت هرکیلو هزار و 300 تومان خریداری می کنیم.
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی افزود: قیمت تضمینی خریدگندم از هر کیلو 400 تومان به هر کیلو هزار و 300 تومان رسیده است و این رقم جهش قابل ملاحظه ای بود.
وی ادامه داد: در سال جاری علاقه مند بودیم که این قیمت را افزایش دهیم چون این خرید از کشاورزان خودمان انجام می شود ولی در صورتیکه فقط 20 درصد قیمت خرید گندم را بالا ببریم باید قیمت نان هم افزایش یابد اما آیا می توانیم این افزایش را انجام دهیم؟
وی گفت: اکنون گندم را کیلویی هزار و 300 تومان می خریم و 660 تومان تحویل نانوایی ها می دهیم ، و در صورتیکه گندم را گرانتر بخریم، نان هم باید گرانتر شود که ما نمی خواهیم این اتفاق بیافتد.
 
سخنگوی دولت گفت: دولت سیاست ساخت مسکن را در سال جاری از دو طریق ساخت 50 هزار واحد مسکونی شهری به صورت حمایتی و ساخت و ساز برای نوسازی بافتهای فرسوده انجام می دهد.
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: سیاست دولت این است که بازار مسکن طبق سنوات گذشته توسط بخش خصوص اداره شود مگر اینکه در شرایط لازم دولت ورود پیدا کند.
وی ادامه داد : یک میلیون مسکن جدید نیاز داریم که می توانیم آن را در جاده های خارج از تهران بسازیم ولی ساخت مسکن در خارج از تهران با مشکلاتی همراه است که ما ترجیح می دهیم برای بازسازی بافت های فرسوده اقدام کنیم .
وی ادامه داد: به ازای هر یک واحد قدیمی چند واحد ایجاد می شود و دولت تسهیلات کم بهره به افراد می دهد تا این واحدها را بخرند.
وی ادامه داد: با اضافه شدن واحدهای مسکونی، عرضه بالا می رود و به این ترتیب قیمت بازار مسکن افزایش پیدا نمی کند.
 
از صرافان مجازی که با دولت همکاری داشتند ممنونیم
سخنگوی دولت گفت: کشور ما در شرایط خاصی است و دولت از صرافان مجازی که در این شرایط با ما همکاری داشته اند ممنون است.
محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: تمام واردات از طریق ثبت سفارش و با دلار 4 هزار و 200 تومانی انجام می شود و ما بصورت روزانه جلسه ای مرتبط با ارز برگزار می کنیم تا تمام مسایلی که جدید پیش می آید را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: قطعا اگر نیاز به گشایشی در شرایط باشد حتما انجام می دهیم و راه اندازی سامانه نیما نیز به همین منظور صورت گرفته است.
نوبخت افزود: با اطمینان عرض می کنم تمام مشکلاتی که برای صادرات و واردات وجود دارد برطرف می شود و در این شرایط اگر حتی یک نفر برای تهیه ارز با مشکل روبرو شود، حتما پیگیری می کنیم چون ما همه مردم را دوست داریم و امیدواریم که مردم نیز در این شرایط ما را درک کنند.
سخنگوی دولت گفت: تمام دشمنان خارجی امیدشان به نابسامانی داخلی ماست و ما باید حواسمان را جمع کنیم تا کشور دچار مشکل نشود.
وی ادامه داد : همه ما باید بصورت فعال به دنبال امور مردم باشیم و تمام هفته را کار کرده و آخر هفته نیز به استان ها برویم و در آنجا به امور مردم رسیدگی کنیم.  
 
تاکید سخنگوی دولت بر لزوم انسجام مقابل دشمنان
سخنگوی دولت گفت: طبق گفته رئیس جمهور در این شرایط که ما دشمن مشترک داریم و به اختلاف ما دلبسته اند باید منسجم باشیم و در کنار هم بایستیم.
­­­محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: در شرایطی که ما دشمن مشترک داریم­ باید در کنار هم بایستیم و منسجم باشیم و در این شرایط نباید از شرایط داخلی کشورمان سیاه نمایی عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور، وقتی که رئیس جمهور از یک نهادی قدردانی ­می کند به معنای نادیده گرفتن دیگری نیست و قدردانی ­از یکی به معنای نفی شایستگی های دیگری نیست.
سخنگوی دولت ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور در روز ارتش از ارتش قدردانی ­کرد در شرایط مقتضی از سپاه نیز قدردانی­­می کردند چون کشور ما وابسته به جانفشانی و شجاعت سپاهیان عزیز ما است و ما چطور می توانیم قدر دان آنها نباشیم.
 
عدم اجماع در مورد نرخ ارز حرف نادرستی است
سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور بر اساس اصل وجود اجماع، میان همه اعضای ستاد اقتصادی دولت، دستور اجرایی نرخ ارز را صادر کردند.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود افزود: نظام بانکی حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع بانکی به 27 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است و دولت نیز از صندوق خود مبلغ 42 هزار و 100 میلیارد تومان در اختیار طرح های عمرانی قرار داده است.
وی ادامه داد: برای سال جاری مبلغ 18 هزار و 500 میلیارد تومان به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش می یابد که غیر از منابع بانکی، صندوق را نیز در کنار آن قرار داده ایم و این مبلغ تنها به طرح های تولیدی خصوصی صنعتی اختصاص نمی یابد بلکه به بخش های دیگری مانند مسکن، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی حمل و نقل درون و برون شهری، کشاورزی، گردشگری و میراث فرهنگی نیز اختصاص می یابد.
وی گفت: دولت، 6 هزار و 700 هزار میلیارد تومان نیز از صندوق توسعه ملی به طرح های استان خوزستان اختصاص داده و در حوزه طرح های مهار آب های مرزی نیز سالی دو میلیارد دلار اختصاص داده است.
نوبخت تصریح کرد: باید در سال 97 همت کنیم تا در کنار مسائل مرتبط با ریل‌گذاری و حمل و نقل، به مساله آب نیز توجه جدی داشته باشیم.
سخنگوی دولت افزود: تلاش داریم تا به همه کارفرمایانی که باعث اشتغال افراد تحصیل کرده شده اند، بیمه این افراد را پرداخت کنیم.
نوبخت تصریح کرد: از سوی دیگر، مبلغ 50 هزار میلیارد تومان که دولت در سال 96 در طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرده بود نیز در سال 97 به 126 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که در مدل شراکت خصوصی - عمومی، تخصیص داده می شود.
وی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درخصوص بودجه اختصاص یافته شده به برخی نهادهای فرهنگی مانند صدا و سیما و اینکه این مؤسسات چه دستاوردی در عرصه فرهنگی داشته اند درحالیکه در یکی از بیمارستان های کرج به علت پایین بودن سطح رفاه برای بازپرداخت پول بیمارستان، نوزاد به گرو گذاشته می شود، گفت: بیشترین پول کشور صرف رفاه می شود و اینکه بودجه صدا و سیما را به پول بیمارستان وصل کنیم باید بگویم؛ بودجه صدا و سیما و بهداشت و درمان کاملا متفاوت و بودجه بخش درمان بسیار بیشتر است.
نوبخت تاکید کرد: بخش ازطرح تحول سلامت برای این بود که بتوانیم پول بیمارستان ها را پرداخت کنیم و به این موضوع هم اشاره می کنم که هزینه اصلی درمان را دولت پرداخت می کند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص عدم اجماع در مورد نرخ ارز گفت: رئیس جمهور بعد از اینکه تصمیمات لازم در مورد قیمت گذاری نرخ ارز در گروه های کارشناسی اعلام شد، بر اساس این اصل که، اجماع بین همه اعضای ستاد اقتصادی دولت در مورد این نرخ وجود داشت، دستور اجرایی را صادر کردند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه عدم اجماع در مورد نرخ ارز حرف نادرستی است، تصریح کرد: این قیمت براساس محاسبات ما به دست آمد که ان شاء الله همین قیمت دنبال می شود.
وی در مورد اختلاف وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در مورد بند «9 بیست و هفتم» گفت: دولت در این خصوص وارد شد و مصوب دولت و قانون مجلس شد که این بند «۹ بیست و هفتم» فقط برای درمان اختصاص داده شود.
 
دولت موافق نیست از طریق فیلترینگ فضا را محدود کند
سخنگوی دولت گفت: دولت موافق نیست که از طریق فیلترینگ فضا را محدود کند.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که به رغم وعده رئیس جمهور در حوزه شبکه های مجازی، قرار است تلگرام فیلتر شود و همچنین نظر کمیسیون فرهنگی مبنی بر مسئولیت انحصاری صدا و سیما در مورد صوت و تصویر در فضای مجازی افزود: موضع دولت درخصوص استفاده از پیام رسان ها در فضای مجازی کاملا روشن است.
وی ادامه داد: ما به دسترسی آزاد به اطلاعات در این فضا با همه محدودیت هایی که باید رعایت شود اعتقاد داریم و از اینکه رقابتی هم وجود داشته باشد به ویژه به تقویت پیام رسان های داخلی علاقه مند هستیم اما این را در راستای رفع انحصار می دانیم و از آن سو هم دولت موافق نیست که از طریق فیلترینگ فضا را محدود کند.
نوبخت تاکید کرد: به هر تقدیر، دولت در جایگاه خود با توجه به اقداماتی که برای تقویت پیام رسان های داخلی انجام داد، بخشنامه صادر کرد و همه اعضای دولت از پیام رسان داخلی استفاده کردند اما اگر فردی از ملت بخواهد از پیام رسان های خارجی استفاده کند ما آن را نیز براساس حقوقی که در منشور شهروندی دارد آزاد می دانیم.
وی افزود: امیدواریم که ان شاءالله با همین ترتیب ارشادی موضوع پیگیری شود.
 
پرداختی حقوق کارکنان دولت تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است
سخنگوی دولت گفت: پرداختی حقوق کارکنان دولت تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درخصوص نامه وزیر آموزش و پرورش به معاون اول رئیس جمهور در مورد تبعیض در حقوق معلمان نسبت به سایر کارمندان دولت و تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به آن افزود: همه پرداخت ها طبق قانون است و قانونی که نظام حقوق و دستمزد و پرداخت های پرسنلی را انجام می دهد، قانون مدیریت خدمات کشوری است که به صورت آزمایشی درحال اجراست.
وی ادامه داد: دولت در سال گذشته اصلاحیه این قانون را به مجلس ارائه کرده است و هر نوع اصلاح در نظام جدید نسبت به قدیم در مجلس می تواند در این لایحه انجام شود.
نوبخت تاکید کرد: هر اصلاحی که صورت بگیرد ما انجام خواهیم داد.
وی در ادامه درخصوص سوال دیگری در مورد سخنان رئیس جمهور درخصوص بوروکراسی پیچیده و بی عملی های انجام شده در نشست مشترک روسای قوا و اینکه آیا مقامات دولتی از برآورده کردن خواسته های رئیس جمهور ناتوان هستند، گفت: رئیس جمهور توقع بحقی دارند.
سخنگوی دولت ادامه داد: ممکن است در دولت تصمیمی بگیریم که برخی موافق و برخی مخالف آن باشند، این لازم است اما کافی نیست.
نوبخت با بیان اینکه باید همه از مواضع و اقداماتی که انجام می شود دفاع کنیم اظهار داشت: نباید سکوت کنیم بلکه باید دولت پاسخگو باشیم.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور انتظار دارد که حتی همه وزرا با انگیزه در همه سفرها حضور داشته باشند و ایشان حتی انتظار دارند که وزرا به مجلس بروند و با نمایندگان به صورت مستقیم صحبت کنند به همین جهت ضمن ابلاغ در هیأت وزیران در جلسه نیز این مطالبه را به صراحت مطرح کردند.

نظر شما