شناسهٔ خبر: 25153688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عملیات عمرانی خط 2 متروی اصفهان آغاز می شود

خط 2 قطار شهری که به خط غربی- شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی(کُهندژ) در منطقه زینبیه اصفهان ختم می شود. این خط که هم

صاحب‌خبر - خط 2 قطار شهری که به خط غربی- شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی(کُهندژ) در منطقه زینبیه اصفهان ختم می شود.
این خط که هم اکنون در مرحله طراحی و اجرا قرار دارد با 24٫4 کیلومتر طول دارای 23 ایستگاه است.
به گزارش ایرنا،'مهدی مقدری' روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: نامگذاری ایستگاه های خط یک، دو و سه قطار شهرنیز انجام شده است اما نامگذاری برخی از ایستگاه ها مانند ایستگاهی که زیر میدان قدس قرار دارد، با توجه به شرایط محلی و موقعیت آن، در دست بررسی است.
وی شاخص ترین پروژه های عمرانی شهرداری را تکمیل پروژه قطار شهری و رینگ چهارم حفاظتی این شهر نام برد و افزود: اگر در این دوره از مدیریت شهری بتوانیم فقط این 2 پروژه را به سرانجام برسانیم وظیفه خود را برای تسهیل رفت و آمد شهروندان تا حدودی انجام داده ایم.
مقدری افزود: هرچند این پروژه ها در دیدرس مردم نیست و قطار شهری زیر زمین قرار دارد و رینگ چهارم حفاظتی هم در مرکز شهر نیست اما تاثیر بسزایی در زندگی شهروندان اصفهانی دارد.
وی اضافه کرد: برای تامین مالی این پروژه ها از 6 تامین کننده مالی خارجی(از کشورهای چین و اسپانیا)، مشارکت مردمی(نشر اوراق مشارکت) و حمایت مالی دولت استفاده می شود.
مقدری با اشاره به نقد برخی گروه ها از سفرهای شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان گفت: یکی از راه های اساسی برای استفاده از سرمایه گذاران خارجی، برقراری ارتباط با آنهاست.
وی افزود: سفر خارجی مدیران شهری به منظور استفاده از ظرفیت دیگر کشورها برای رسیدگی به شهر اصفهان است.
وی همچنین با اشاره به شرایط بحرانی آب اصفهان گفت: شهرداری این شهر خود یکی از بزرگترین حقابه داران زاینده بوده است و در حال حاضر در کنار خشکی زاینده رود، دغدغه خشکی فضای سبز و درختان چند ده ساله(یا یشتر) را نیز دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برخی درختان بدلیل داشتن قدمت زیاد ریشه های بلندی دارند که باید به روش غرقابی آبیاری شوند.
وی اضافه کرد: شهرداری با راه اندازی اولین پارک بدون چمن، استفاده از آب حاصل از تصفیه پساب برای آبیاری فضای سبز و کاشت گونه های گیاهی مقاوم به خشکی، اقدامات لازم را برای حفظ فضای سبز و نشاط اصفهان انجام داده است.
مقدری ادامه داد: از مهر سال گذشته با پیشنهاد تشکیل ستاد بحران آب از طرف شورای شهر به شهرداری برای تعدیل شرایط بحران آبی برنامه هایی در نظر گرفته شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بزرگنمایی و سیاه نمایی در باره برخی از زشتی ها در اصفهان انتقاد کرد و گفت: این کار باعث کوچ نخبگان از اصفهان و مهاجرت دیگر افراد به این شهر می شود.
وی توضیح بیشتری در این پیوند نداد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در هشت ماهی که از فعالیت این شورا می گذرد، تعداد افرادی که برای طرح ایده و پروژه های خود(که به حمایت مدیریت شهری نیاز دارد) به دفتر شورا مراجعه کرده اند کمتر از 10 نفر بوده است.
وی افزود: هم اکنون با تغییر شرایط و گشایش فضا برای ورود افراد خلاق و دارای ایده و طرح، انتظار می رود شهروندان از شرایط ایجاد شده بیش از پیش بهره ببرند.
وی همچنین با اشاره به مصوبات شورای نامگذاری معابر شهرداری اصفهان از تغییر نام کتابخانه مرکزی شهرداری به نام پژوهشگر و اصفهان شناس برجسته اصفهانی
'جمشید مظاهری' ملقب به جمشید سروش یار خبر داد.
مقدری افزود: همچنین خیابان حدفاصل میدان پردیس و ابتدای خیابان بازارچه به پاس قدردانی از دکتر هُنرفَر (از چهره های شاخص اصفهان و باستان شناس) به نام وی نامگذاری شد.
ت/ /6027/7153
انتهای پیام

نظر شما