شناسهٔ خبر: 25153464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر تبریز:

اشتغال کارگر در گرو مصرف کالای ایرانی است

تبریز- عضو شورای شهر تبریز و دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: اشتغال کارگر در گرو مصرف کالای ایرانی است.

صاحب‌خبر -

کریم صادق زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه های امسال روز و هفته کارگر با بیان اینکه مصمم هستیم برنامه های هفته کارگر را زیبا برگزار کنیم و به بهانه آن، خواسته ها و مطالبات جامعه کارگری را مطرح سازیم، ادامه داد: به اعتقاد من، روز جهانی کارگر، عید نوروز کارگران است و هر چقدر هفته کارگر را زیباتر برگزار کنیم و مطالبات کارگران را در سطح عالی در کشور  مطرح کنیم، به همان میزان هم می توانیم از حقوق کارگران دفاع کنیم و مشکلات آن ها را مطرح سازیم.

وی در همین راستا با اظهار بر اینکه برنامه های ما از پنجم اردیبهشت شروع، و تا یازدهم ادامه خواهند داشت، بر اساس تصمیمات نشست توجیهی اخیر مان در سفر پیشروی رئیس جمهور به استان و تبریز حضور خواهیم داشت و در این دیدار نشان خواهیم داد که جامعه کارگری همواره بیدار است و به دنبال خواسته های خود می باشد.

صادق زاده، در همین راستا با اظهار بر اینکه استان ما، کم ترین تنش های مرتبط با کار و کارگری را داشته است، ادامه داد: این امر نشان از فعالیت ها و تعاملات خوب جامعه کارگری، کارفرمایی و کمیسیون‌های تخصصی اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی است که منجر شده اند تا تعداد واحدهای بحرانی از ۲۲ واحد به ۱۲ واحد کاهش یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر با تکیه بر برگزاری راهپیمایی بزرگ جامعه کارگری استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ملاقات و تجلیل از خانواده های معزز شهدا، همایش نشاط و با ورزش، عبادت از بیماران کارگر بیمارستان عالی نسب، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، حضور جامعه کارگری در نماز جمعه، اهدای شاخه گل به کارگران واحدهای تولیدی، کوهپیمایی خانوادگی، تجمع بزرگ جامعه کارگری استان، اجرای جشنواره‌ها و مسابقات در سطح استان، گردهمایی در سالن همایش های بین المللی با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و تجلیل از کارگران و ... را از برنامه‌های پیش بینی شده در طول هفته کار و کارگر برشمرد.

وی گفت: در راستای ارج نهی به ارزش، مقام و منزلت کارگران از هفتم تا یازدهم اردیبهشت هر روز در سالن الغدیر تبریز برنامه خواهیم داشت.

صادق زاده در ادامه این برنامه ها با تکیه بر اجتماع کارگران در هفته کارگر متذکر شد: ما تجمع بزرگ جامعه کارگری استان را خواهیم داشت و این اجتماع به صورت راهپیمایی از بلوار منجم تا مجتمع ورزشی برگزار خواهد شد و کارگران با حضور گسترده خودشان، حق و حقوق و مسایل کارگری و مطالبات خود را خواستار خواهند شد و مجوزهای شفاهی این اجتماع اخذ شده، در این یکی، دو روز آتی مجوزهای کتبی آن نیز اخذ خواهد شد.

سپس با تکیه بر بحث افزایش حقوق ها، همسان سازی حقوق کارگران، اجرایی شدن طرح بازنشستگی پیش از موعد کارگران و بازنشستگی آنان با ۲۰ سال سنوات کاری، اجرای درست و صحیح قانون کار و امنیت شغلی کارگران، آن ها را از جمله مطالبات جامعه کارگری و قابل طرح در این راهپیمایی دانست.

این عضو شورای اسلامی کلان شهر تبریز در همین راستا با بیان اینکه اشتغال کارگر در گرو مصرف کالای ایرانی است، در اعتراض به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار اجرای مواد هفت و ۱۰ شد و گفت: ما در خصوص واگذاری بخشی از سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت اعتراض جدّی داریم و مخالف واریز ۹ بیست و هفتم به خزانه هستیم و در این راستا جا دارد مقام عظمای رهبری، حکم حکومتی بدهند و بگویند که هیچ کس، حق تعرض و دست درازی به اموال کارگران را ندارد، چون اموال کارگران، مال بیمه شدگان است و هیچ کس حق تعرض به آن را ندارد.

وی با اشاره به نطق پیش از دستور خود در جلسه هفته آتی شورای اسلامی کلان شهر تبریز متذکر شد: در این نطق، جهت شروع به کار فراکسیون جامعه کارگری شورای شهر و شهرداری، اهداف و چشم انداز این فراکسیون را مطرح خواهیم ساخت.

نظر شما