شناسهٔ خبر: 25153379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان شرقی| ایجاد صنایع تبدیلی در روستاهای میانه حمایت می‌شود

R7887/P1494/S6,47/CT7

فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: صنایع تبدیلی و برخی از صنایع غذایی و دارویی می‌تواند در داخل روستا‌ها ایجاد شود چراکه روستاهای شهرستان میانه از پتانسیل‌هایی والایی برخوردار هستند و مطمئنا اگر از آنان حمایت شود اشتغالزایی‌های زیادی به وجود می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، حمید شکری در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان میانه با اشاره به اینکه پرداخت دیرهنگام خسارات در سالهای گذشته، باغداران را برای بیمه محصولات بی‌رغبت کرده است اظهار داشت: تعدا اندکی از باغداران میانه اقدام به بیمه محصولات خود کرده‌اند و با توجه به خسارت 80 تا 100 درصدی باغات این شهرستان و عدم توانایی آن‌ها در پرداخت تسهیلات دریافتی، استمهال این تسهیلات مورد انتظار است.

فرماندار ویژه شهرستان میانه بر ضرورت ترویج بیمه کشاورزی از سوی کار‌شناسان بیمه و جهادکشاورزی تاکید کرد و افزود: باغدارانی که به بیمه محصولات خود اقدام نکرده‌اند چیزی عایدشان نخواهد شد لذا انتظار می‌رود تمامی باغدارات شهرستان میانه محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای متضرر نشوند.

وی در ادامه با اشاره به ارسال 44 پرونده ارائه تسهیلات به استان در قالب طرح کشاورزی به مبلغ 490 میلیارد ریال در سال گذشته اذعان کرد: 310 میلیارد ریال از این مبلغ از سوی بانک‌ها پرداخت شد، همچنین 8 طرح کشاورزی دیگر در استان به تصویب رسید که بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار این طرح‌ها است.

شکری همچنین با اشاره به اینکه در بافت روستاهای شهرستان میانه دامداری سنتی رواج داشته و دارای درآمدزایی برای روستائیان است خواستار در اولویت قرار گرفتن اعطای تسهیلات برای این دامداران شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: صنایع تبدیلی و برخی از صنایع غذایی و دارویی می‌تواند در داخل روستا‌ها ایجاد شود و در این خصوص نباید با توجیهات بی‌مورد مانع از ایجاد این صنایع شد؛ روستاهای شهرستان میانه از پتانسیل‌هایی والایی برخوردار هستند و مطمئنا اگر از آنان حمایت شود اشتغالزایی‌های زیادی به وجود می‌آید.

وی در پایان بر ترویج روش‌های آبیاری نوین و مکانیزه و درآمدزا در شهرستان میانه با توجه به کمبود آب و ترویج کشت محصولاتی از جمله پسته، گل محمدی و غیره که نیاز به آب کمی دارند تاکید کرد.

در سال جاری 70 هزار تن گندم در شهرستان میانه خریداری می‌شود

جلال رحیم‌زاده نیز در این جلسه میزان بارندگی از مهر سال 96 تاکنون در شهرستان میانه را 272 میلی متر عنوان کرد و گفت: با توجه به بارش‌های خوبی که صورت گرفته است وضعیت زراعی خوبی را در سال جاری پیش بینی می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از کاشت 83 هزارهکتارگندم دیم، یک هزار و 500 هکتار آبی با تولید 85 هزار تن گندم خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری 70 هزار تن گندم در شهرستان میانه خریداری شود.

وی در پایان به کاشت دانه‌های روغنی کلزا در 75 هکتار، و دانه‌های روغنی گلزنگ در85 هکتار اشاره کرد و گفت: یک هزار و 780 هکتار از اراضی تولید محصولات زراعی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان و خود کشاورزان سمپاشی شده تا ازآفاتی چون سن گندم و رشد علف‌های هرز جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما