شناسهٔ خبر: 25153238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خانواده‌ها را با ورزش گلف به ورزشگاه‌ها می‌آوریم

نایب رئیس زنان فدراسیون گلف معتقد است، ورزش گلف اگرچه ورزش پولدارها لقب گرفته اما در واقع ورزش خانواده‌ها است و به بهانه همین ویژگی خوب می توان آنان را به ورزشگاه‌ها و انجام فعالیت های ورزشی سوق داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانواده‌ها را با ورزش گلف به ورزشگاه‌ها می‌آوریم

«نفیسه علی قاضی» که با ایرنا گفت وگو می کرد، اظهار داشت: در مهم ترین برنامه سال 97، فدراسیون قصد دارد در همکاری با وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل در استان ها، وارد مدارس شده و با ترغیب دانش آموزان به شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت، استعدادهای برتر را شناسایی و برای ارتقا سطح آنان تا مرحله قهرمانی و حرفه ای و حضور در تیم های ملی تلاش کند.
وی ادامه داد: فدراسیون در حد توان مالی، تجهیزات رایگان در حد گلف آماتور در اختیار هیات ها قرار داده تا آنان در مدارس با تمرینات ساده از جمله آموزش ضربات و زدن ضربه؛ استعدادها را شناسایی کنند.
علی قاضی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه این رشته المپیکی شده است، نگاه جدیدی به آن در کشور وجود دارد. ما متوجه شده ایم با یک کار مقطعی نمی شود در عرصه بین المللی به نتیجه رسید به همین منظور کار باید خیلی اصولی و از سنین پایه انجام شود.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه ست کامل گلف برای کودکان و نوجوانان با رده بزرگسالان و همچنین ست مورد استفاده زنان و مردان با هم تفاوت دارد، ست های نوجوانان برای هیات های استانی تهیه شده تا بتوانیم این رشته را از سنین پایه آموزش دهیم تا زمینه برای فعالیت خانواده ها هم فراهم شود.
به گفته این مسئول، اعضا خانواده در این ورزش می توانند در کنار هم فعالیت ورزشی خاصی را دنبال می کنند و ضمن افزایش سرانه ورزش برای هر شهروند ایرانی و حضور در اماکن ورزشی، اعضای خانواده فرصت حضور در فعالیت های قهرمانی و رسمی را بدست آورند.
نایب رئیس زنان فدراسیون گلف، در خصوص مسابقات دور برگشت گلف زنان نیز گفت: این دور از مسابقات همان دور برگشت لیگ گلف زنان در سال 96 است که قرار بود بهمن ماه گذشته برگزار شود اما به دلیل بارش برف و ادامه سرما به سال 97 موکول شد و امروز این رقابت ها با حضور 6 تیم آغار شده و تا عصر فردا ادامه خواهد یافت.
علی قاضی با بیان اینکه در سال 96 یک مربی استرالیایی از سوی فدراسیون جهانی برای برگزاری یک کارگاه آموزشی به تهران سفر کرده است، گفت: در راستای توسعه این رشته مربیان و بازیکنان در کارگاهی آموزشی به اصلاح حرکات و تکنیک ها پرداختند که مربیان و بازیکنان زن نیز در آن حضور داشتند.
علی قاضی گفت: به طور حتم تیم گلف زنان به مسابقات ویژه زنان اعزام می شوند ولی حالا با توجه به اینکه برنامه خاصی برای سال جاری تیم بزرگسالان نداریم در صورت امکان تیم مینی گلف به تورنمنت بین المللی تایند اعزام خواهد شد.

نظر شما