شناسهٔ خبر: 25152750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کوچ واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد به خاطر مالیات!

نمایندگی البرز

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد گفت: با راه اندازی گمرک و اعمال معافیت مالیاتی برای واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد برای 5000 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شمس‌الله خلج در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد که دوشنبه سوم اردیبهشت انجام شد، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی اشتهارد ظرفیت قابل توجهی در بخش تولید و اشتغالزایی دارد اما به دلیل برخی مشکلات این ظرفیت‌ها به طور کامل به فعلیت نرسیده است.

وی اظهار کرد: امروز اغلب واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد با مشکلات واردات مواد اولیه، نوسات ارزی و مالیات‌های سنگین مواجه هستند. امید است در سال حمایت از کالای ایرانی با حمایت مسئولان شاهد رونق فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان باشیم.

خلج با اشاره به مشکل مهم واحدهای فعال شهرک‌های صنعتی اشتهارد توضیح داد: واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد به دلیل قرار گرفتن در شعاع خارج از ۱۲۰ کیلومتری قبلاً از پرداخت مالیات ماده ۱۳۲ معاف بودند ولی طی چند سال گذشته به دلیل محاسبه شعاع هوایی این معافیت برداشته شده است. همین امر باعث شده بسیاری از صاحبان فعال این شهرک تصمیم به خروج بگیرند که این زنگ خطری برای مسئولان به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: چرا باید واحدی مثل گلرنگ با این حجم تولید و فروش به خاطر مالیات ناچار به خروج از این شهرک شود؟ مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان به جد پیگیر لغو مصوبه عدم معافیت واحدهای شهرک‌های صنعتی اشتهارد هستند و امید است این امر به زودی محقق شود تا خونی تازه در رگ‌های این مجموعه جریان یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش برای راه اندازی گمرک در شهرک صنعتی اشتهارد اشاره کرد و گفت: با این حجم تولیدی که در این مجموعه صورت می‌گیرد، ایجاد گمرک در این شهرک ضروری به نظر می‌رسد. دو سوم اقدامات لازم برای راه اندازی این گمرک صورت گرفته و امید است به زودی نهایی شود.

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک  صنعتی اشتهارد در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته در این شهرک طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: حل بخش عمده ای مشکل تصفیه خانه اشتهارد که بوی نامطبوعش سال‌ها امان همه رو بریده بود یکی از این اقدامات بوده است. امسال نیز برای اصلاح ادامه این تصفیه خانه بیش از سه میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی گفت: انجام روکش آسفالت تمامی بلوارها و انجام  فیبر نوری شهرک اشتهارد با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده است. ساخت یک حلقه چاه جدید برای رفع بخشی از مشکل کم آبی واحدهای این شهرک از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما