شناسهٔ خبر: 25152472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل|بی. آر. تی در هسته مرکزی شهر اردبیل جوابگو نیست

R41374/P1494/S6,49/CT11

عضو شورای شهر اردبیل گفت: طرح پیشنهادی بی.آر.تی در حل مشکلات ترافیکی شهر اردبیل برای هسته مرکزی شهر نمی‌تواند جوابگوی حل مشکلات باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان و ارائه خدمات مطلوب جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل و معاون استاندار اردبیل با ارائه راهکارهای مناسب در زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان به بحث و تبادل نظر پرداختند و مشکلات و موانع را مورد بررسی قرار دادند.

حرکت در مسیر توسعه نیازمند همت جمعی است

معاون عمرانی استاندار اردبیل ظهر امروز در این مراسم با اشاره به این که حرکت در مسیر توسعه و آبادانی نیازمند همت جمعی تمامی مسؤولان و مشارکت مناسب مردم است اظهار داشت: توسعه و آبادانی شهر مستلزم یک حرکت جدی از سوی مسؤولان استانی و شهری بوده و در این راستا با پیگیری اعتبارات ملی به شهرداری اردبیل شاهد تحولاتی عظیم در اجرای پروژه‌های شهری خواهیم بود.

بهروز ندایی بیان کرد: ضروری است نیروی انسانی متناسب با منطقه لحاظ شود تا با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد این منطقه در اجرای اقدامات خود موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ درآمد و کارگشایی همواره در کنار مجموعه شهرداری خواهیم بود، افزود: اگر حرکت جدی و جمعی برای آبادانی و توسعه شهر انجام نشود، آینده شهر به خطر خواهد افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: منطقه 5 شهرداری اردبیل در راستای افزایش سطح خدمات به شهروندان بدون افزایش هزینه‌های جاری تأسیس شده که امیدواریم با خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر رضایت شهروندان را جلب کنیم.

علیرضا پوستی با قدردانی از زحمات استاندار اردبیل مبنی بر تعامل و همکاری بیشتر با شورای شهر و شهرداری، افزود: عدم افزایش بارمالی بر مجموعه شهرداری اردبیل در طرح راه‌اندازی منطقه 5 بسیار حائز اهمیت بود و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم برای خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان گام اساسی برداریم.

شهرداری منطقه یک بافت فرسوده و تاریخی را مدیریت می‌کند

سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز گفت: شهرداری منطقه یک اردبیل به صورت ویژه و کارآمد مجموعه بافت فرسوده و تاریخی شهر اردبیل را مدیریت می‌کند.

حبیب فتحی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر اردبیل که هم اکنون به بیش از 500 هزار نفر رسیده و افزایش وسعت خدمات‌رسانی با نظر شورای شهر و تاکید شهردار محترم تصمیم گرفتیم تا منطقه 5 شهرداری اردبیل را راه‌اندازی کنیم تا یک شرایط خدمات‌‌رسانی مطلوب‌تر برای هموطنان ساکن در اطراف شهر اردبیل فراهم آید.

وی بیان کرد: در کنار دسترسی راحت مردم به خدمات شهرداری با افزایش یک منطقه به تعداد مناطق شهرداری امیدواریم با سهولت و راحتی بیشتر فضایی فراهم آید تا ساکنان این مناطق بتوانند با سرعت و مقبولیت این خدمات متنوع را دریافت کنند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل افزود: با توجه به اینکه جغرافیای شهر افزایش نیافته در راه‌اندازی منطقه 5 شهرداری قصد جذب نیروهای جدید و یا تامین اعتبار ویژه را ندارد بلکه به تناسب خدماتی که در نظر گرفته شده و مدیریت جدید در این منطقه سعی بر این خواهد بود تا با همان منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بتوانیم به صورت کیفی‌تر در این منطقه به ساکنان حاشیه شهر اردبیل خدمت‌رسانی خوبی را داشته باشیم.

فتحی رویکرد شورای شهر را در سال 97 نظارت و تقویت برنامه‌های اجرایی و عملیاتی به شکل ملموس در توسعه عادلانه مناطق مختلف شهر اردبیل برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بافت تاریخی و فرسوده اردبیل عمدتا در هسته مرکزی شهر قرار گرفته مقرر شد تا منطقه یک شهرداری به صورت ویژه به این حوزه نظارت داشته باشد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در شرایط مالی شهرداری که با کمبودها و برخی نارسائی‌ها همراه است ما بتوانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین منابع ویژه دولتی در کمک به شهرداری‌ها استفاده کنیم تا یک حرکت مناسب و مطلوب در شهر اردبیل و مناطق مختلف رقم بخورد.

عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: طرح پیشنهادی BRT در حل مشکلات ترافیکی شهر اردبیل برای هسته مرکزی شهر نمی‌تواند جوابگوی حل مشکلات باشد.

یعقوب عزیززاده اظهار کرد: با توجه به وضعیت ترافیکی شهر اردبیل در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل اجرای پروژه BRT مصوب شده که معتقدیم اجرای این طرح می‌تواند قسمتی از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی تصریح کرد: ما با تعریض خیابان‌ها و ایجاد محدودیت‌های ترددی و برخی کارهای مقطعی نمی‌توانیم مشکل ترافیک را برطرف کنیم بلکه ما به یک فرهنگسازی و آگاهسازی عموم مردم نیازمندیم تا یک شهروند بداند که قرار نیست در همان محلی که کار دارد باید خودروی خود را پارک کند بلکه باید یک فاصله 7 تا 8 دقیقه‌ای بین محل پارک تا مقصد مورد نظر پیاده‌روی انجام شود تا تراکم توقف را در هسته مرکزی شهر شاهد باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: با اصلاح فرهنگ ترافیک و رانندگی جلوی برخی دوبله پارک‌ها گرفته شده و در کنار آن استفاده از وسایط نقلیه عمومی می‌تواند راهگشا در حل مشکلات باشد.

عزیززاده بیان کرد: در کنار همه اقدامات آگاهسازی و فرهنگسازی رانندگی ضرورت دارد در حاشیه شهر اردبیل طرح BRT را نیز با مشارکت بخش خصوصی اجرایی کنیم در حالی که اجرای این طرح در هسته مرکزی شهر به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود.

وی در مورد راه‌اندازی منطقه 5 شهرداری اردبیل نیز تصریح کرد: برای اینکه دسترسی‌ها راحت باشد و تسهیل امور مردم محقق شود از این به بعد هموطنان حاشیه شهر در نزدیک‌ترین محل خدمات دریافت خواهند کرد و مشکلات رفت و آمدی آنها برطرف خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: براساس آئین‌نامه ابلاغی وزارت کشور به ازای هر 100 هزار نفر باید یک منطقه شهرداری ایجاد شود که با توجه به جمعیت 525 هزار نفری اردبیل باید راه‌اندازی منطقه 5 به سرعت انجام می‌شد که ما در اوایل سالجاری به این کار موفق شدیم.

عزیززاده ادامه داد: درآمد سرانه شهرداری اردبیل در قیاس با سایر شهرها بسیار پائین است و باید تلاش کنیم این درآمد سرانه افزایش یافته و خدمات مناسب به هموطنان در مناطق مختلف ارائه شود.

وی اظهار کرد: با افزایش ثروت عمومی مردم به یقین افزایش درآمد شهرداری نیز تحقق پیدا کرده و به تبع آن افزایش کمی و کیفی خدمات را نیز به عینه مشاهده خواهیم کرد.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین به 93 هکتار بافت تاریخی در اردبیل و ضرورت راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی در اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شورای شهر روی این موضوع بحث‌های متفاوتی انجام شد اما با توجه به پراکندگی بافت تاریخی و فرسوده که از عالی‌قاپو تا جمعه مسجد را شامل می‌شود تصمیم گرفتیم تا در قالب منطقه یک مدیریت بر حوزه بافت تاریخی و فرسوده به شکل مناسب انجام شود.

اجماع مسئولان و مردم در توسعه همه‌جانبه اردبیل

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اجماع دلسوزانه‌ای را از سوی مسئولان و آحاد مردم در توسعه شهر اردبیل شاهد هستیم که این حرکت می‌تواند نقطه عطف تحولات در این دیار محسوب شود.

زهرا قدیمی  اظهار کرد: راه‌اندازی منطقه 5 شهرداری یک حرکت مبارک و پرخیر و برکت برای ساکنان حاشیه شهر است تا اهالی این منطقه بتوانند به سهولت از خدمات شهرداری بهره‌مند شوند.

وی این خدمات را ملموس و قابل ارزیابی در طول سال برای عموم هموطنان توصیف و خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری به هیچ وجه قابل کتمان و یا پنهان‌کاری نیست بلکه عموم مردم می‌توانند به عینه آن را دیده و در مورد آن قضاوت کنند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل از دسترسی راحت مردم به این خدمات با افزایش مناطق متفاوت شهری اشاره کرد و گفت: ما از همه مسئولان دلسوز استان قدردانی می‌کنیم که با یک اجماع واقعی تلاششان بر این است تا موانع و مشکلات را از سر راه برداشته و بستر توسعه همه‌جانبه را با همراهی شورا و شهرداری رقم بزنند.

قدیمی در مورد منطقه ویژه بافت فرسوده و تاریخی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اردبیل با پیشینه و تاریخ کهن از مجموعه بافت تاریخی و قدیمی برخوردار است تصمیم اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل بر این شد تا در منطقه یک شهرداری خدمات ارزشمندی برای حمایت و همراهی ساکنان بافت فرسوده در نوسازی آن انجام شود که د بودجه سال 97 تسهیلات و حمایت‌های جدی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ما در سالجاری در حوزه‌های مختلف از جذب سرمایه‌گذار گرفته تا آسفالت معابر و خیابان‌ها، بازگشایی معبرها در مناطق مختلف، توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه‌های در شان مردم پیش‌بینی و تدارک دیده شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما