شناسهٔ خبر: 25152460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر همدان عضو فدراسیون جهانی صلیب سرخ شدند

R41405/P1486/S6,75/CT1

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر همدان به عضویت فدراسیون جهانی صلیب سرخ درآمده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عباس خاکسار امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به عضویت فدراسیون جهانی صلیب سرخ درآمده که تیم‌های استان همدان نیز جزء آن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان همدان به همراه دو استان کردستان و کرمانشاه به مدت 3 روز در اردوی بقاء که از راه‌های آمادگی تیم‌های درمان اضطراری بوده و نکات آموزشی موجود در این اردوها برای افزایش عملکرد درست در مواقع بحران کاربرد بسیار دارد، شرکت کرده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: این عضویت،نقش کشورمان را در سطح بین‌الملل پررنگ‌تر کرده و انجام عملیات در کنار گروه‌های صلیب سرخ کشورهایی چون آلمان و اتریش برای تیم‌های درمان اضطراری ایران موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

خاکسار با اشاره به زمان وقوع بحران‌ها گفت: در هنگام بروز بحران ها که دستور حضور تیم‌های امدادی در مناطق صادر می‌شود، تیم‌ها به صورت تقسیم‌بندی شده و با توجه به شرایط موجود و ارزیابی‌های اولیه در هر بحران، سه دسته از این آن‌ها وارد عمل می‌شود.

وی اعلام کرد: بیمارستان‌های سیار، RDH و BHCUسه تیم اعزامی درمان اضطراری جمعیت هلال احمر بوده و RDHنخستین گروهی است که هنگام بحران وارد عمل شده و سامانه‌های سریع‌الاحداثی هستند که به سرعت و در 24 ساعت اولیه پس از وقوع بحران به مصدومان امدادرسانی می‌کنند.

خاکسار گفت: تجهیزات اولیه مورد نیاز برای درمان سریع مصدومان برای جلوگیری از خون‌ریزی، پانسمان اولیه تروماها و نجات جان افراد در گروه اول امکان‌پذیر است .

وی افزود: تیم‌های BHCU دومین گروهی هستند که عمده وظایف آن‌ها از هفته اول یا چهار روز پس از وقوع بحران آغاز شده و گسترش بیماری‌ در میان افراد زلزله‌زده را کنترل و درمان می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان با اشاره به احتمال از بین رفتن زیرساخت‌های بهداشتی موجود در مناطق بحران‌زده نیز گفت: تیم‌های BHCU برای رسیدگی به این وضعیت وارد عمل می‌شوند و تا یک ماه خدمات بهداشتی و درمانی منطقه را از راه همکاری با مسئولان بهداشت و درمان منطقه در قالب برپایی چادرها و مراکز درمانی سیار به مردم آسیب دیده ارائه می‌دهند.

خاکسار بیان کرد: ضرورت تقویت توان امدادی تیم‌های درمان اضطراری موجب شده تا برای افزایش سرعت عملکرد خود با شرکت در اردوهای بقاء، شرایط سخت را تمرین کنند تا در هنگام بروز بحران بتوانند به صورت خودکفا، نیازهای اولیه مانند غذا، آب، برق، امنیت، ایمنی شخصی، آمادگی محل خدمت و برپایی اردوگاه را تأمین کرده و از تخصص خود برای نجات جان انسان‌های آسیب‌دیده استفاده کنند.

وی گفت: استان همدان با استان‌های معین خود یعنی کرمانشاه و کردستان هر ساله سه برنامه شامل اردو، مانور و عملیات را به منظور افزایش سطح عملکرد مناسب و ایجاد هماهنگی منسجم بین اعضای گروه‌ها برگزار می‌کند.

انتهای پیام/م

نظر شما