شناسهٔ خبر: 25152294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای شهرستان اسدآباد اختصاص یافت

R41405/P1486/S6,75/CT11

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان گفت: ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای شهرستان اسدآباد اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظاهر پورمجاهد بعداز ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد ،اظهار داشت: سهم استان همدان از تسهیلات اشتغال روستایی 130 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که از این میزان سهمیه 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرستان اسدآباد اختصاص دارد.

وی گفت: تاکنون شهرستان اسدآباد در راستای اشتغال روستایی 21 میلیارد تومان طرح معرفی کرده که از این میزان طرح، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان طرح‌ها مصوب و در قالب 4 طرح پرداخت شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری همدان خاطر نشان کرد: شهرستان اسدآباد در راستای طرح های اشتغال روستایی در حال حاضر یکی از شهرستان‌های خوب استان همدان به شمار می‌رود .

پورمجاهد با بیان اینکه در توزیع بانکی تسهیلات روستایی 50 درصد منابع در اختیار بانک کشاورزی است، تصریح کرد: در سال جاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای اشتغال روستایی سعی بر آن داشته باشند که طرح های جدیدی را برای ایجاد اشتغال معرفی و برنامه‌های خود را به زودی اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری برنامه منسجم ارائه داده و هم‌گرایی ایجاد کنیم موفق خواهیم بود ، تصریح کرد:در طرح های اشتغالزایی روستایی به اولویت سرمایه گذاری‌ها توجه ویژه‌ای شود.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه اشرافیت مدیران دستگاه‌ها به طرح‌های اشتغالزایی از نقش موثری در راهنمایی به متقاضیان طرح‌ها برخوردار خواهد بود ،افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ، فعال کردن کارشناسان در تسریع رسیدگی به روند طرح‌ها موثر بوده و اشتغال‌های روستایی جدیدی را برای روستاییان فراهم می‌آورد.

سرپرست دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های خود را در سطح امکانات و اعتبارات بیاوریم ،خاطر نشان کرد: در طرح‌های ارائه شده باید نگاه اشتغال محور داشته باشیم و سعی بر آن باشد تا طرح‌های نو و جدید به عنوان طرح های اشتغالزایی که دارای توجیه اقتصادی هستند در اشتغال جوانان معرفی شود.

پور مجاهد طرح پرورش کروکودیل در ملایر را یکی از جمله طرح های جدید و نو و دارای توجیه اقتصادی در اشتغال روستایی عنوان کرد، و گفت: باتوجه به کمبود امکانات دولتی برای استخدام و به کارگیری نیروهای جوان برای بازار کار، ضرورت اشتغال‌زایی و کارآفرینی صدچندان خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظر شما