شناسهٔ خبر: 25152240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سربازان ارمنستان به جنبش ضد دولتی پیوستند

صدها تن از سربازان ارمنستان به جنبش ضد دولتی در این کشور پیوستند. مردم ارمنستان یک هفته است، در اعتراض به اقدامات سرژ سرکیسیان، فساد و آنچه دیکتاتوری وی می‌خوانند، تجمع‌های اعتراض‌آمیز تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از الجزیره صدا سرباز در حالی که ملبس به یونیفرم نظامی خود بودند، در تظاهرات ایروان شرکت کردند. اعتراض‌ها در ارمنستان پس از آن آغاز شد که سرژسرکیسیان رئیس‌جمهوری ارمنستان که دوره ریاست‌جمهوری‌اش نمام شده، نظام سیاسی کشور را از ریاست‌جمهوری به پارلمانی تغییر داد تا در قالب نخست‌وزیر به فعالیت سیاسی در این کشور ادامه دهد. مردم ارمنستان معتقدند او برای از دست ندادن قدرت این تغییر را اعمال کرده است.

در پی حضور سربازان با لباس نظامی در تظاهرات بزرگ ایروان وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و سربازان شرکت کننده در اعتراض ها را تهدید کرد به دلیل این اقدام با شدیدترین واکنش‌های قانونی این وزارت‌خانه مواجه خواهند شد.

این در شرایطی است که دهها سازمان و نهاد دولتی و سیاسی در ارمنستان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر این کشور از او خواسته بودند تا این اعتراضات را با توسل به ابزارهای سیاسی آرام کند.

سرکیسیان روز دوشنبه هفته قبل برای احراز پست نخست‌وزیری معرفی شد و روز سه‌شنبه نیز پارلمان این کشور وی را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد.

 

نظر شما