شناسهٔ خبر: 25152196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عضو ارشد مقاومت:

مشارکت در انتخابات از مصادیق مقاومت است

ابنا

حجت الاسلام نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های عربستان سعودی و آمریکا علیه انتخابات، حضو در پای صندوق های رأی را از مصادیق مقاومت برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسمی که در منطقه بلیدا برگزار شد، گفت: هنگامی که عربستان مبالغی را به پیروان خود برای هدف قرار دادن مقاومت پرداخت می کند، و محمد بن سلمان جنگی را در ائتلاف ها و خرید آرای مردم آغاز می کند، رأی ما در روز انتخابات به یکی از مصادیق مقاومت مبدل می شود.

وی افزود: ما در برابر پروژه ای آمریکایی و سعودی جهت ضربه زدن به مقاومت و ایجاد تفرقه و شکاف میان گروه های سیاسی در لبنان مواجه هستیم.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که عربستان و آمریکا با این مسائل، دست داشتن خود را در پروژه هدف قرار دادن مقاومت ثابت کرده و با تفرقه افکنی و فتنه آفرینی مذهبی و طایفه ای و برانگیختن شکاف های داخلی، نقاب از صورت آنها کنار رفته است.

وی این مسائل را سبب روشن شدن چهره واقعی و رسوا شدن نیت دشمنان برشمرد و اظهار داشت: کسانی که در انتظار فرصتی برای از پشت خنجر زدن به مقاومت هستند، خود را رسوا می کنند و نشان می دهند که هیچ امنیت و امانی برای آنها وجود ندارد.

حجت الاسلام قاووق ادامه داد: افرادی که به گسترش فتنه و خشونت علیه یکدیگر می پردازند هیچ توجهی به مصالح وطن و شهروندان ندارند و پایبندی خود به دستورهای بیگانگان به ویژه عربستان را به نمایش می گذارند.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: برخی شرط بسته اند که می توانند ائتلاف میان حزب الله و جنبش امل را از هم فروپاشند. به این افراد و گروه ها می گوییم که ائتلاف حزب الله و امل یک ائتلاف استراتژیک و راسخ است.

وی خاطرنشان ساخت: ائتلاف میان حزب الله و امل بالاتر از کمکش ها و مصالح سیاسی است بلکه یک ائتلاف خیر و نعمتی برای لبنان و همه لبنانی ها محسوب می شود.

عضو شورای مرکزی حزب الله ادامه داد: به کسانی که نسبت به ضربه زدن به ائتلاف حزب الله و امل چشم امید بسته اند می گوییم که امید شما کاملا سراب است و چنین معادلاتی در ائتلاف ما جای ندارد.

گفتنی است پس از گذشت هشت سال از آخرین انتخابات در لبنان در سال 2009، سرانجام پارلمان این کشور در 17 ژوئن 2017 (27 خردادماه 1396) قانون جدید انتخابات را به تصویب رساند.

بر این اساس مقرر شد که انتخابات پارلمان لبنان در تاریخ ششم می 2018 (16 اردیبهشت) برگزار شود.

این انتخابات برای اولین بار بر اساس نظام تناسبی برگزار می‌شود.

...........
پایان پیام/ 326

نظر شما