شناسهٔ خبر: 25152163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مهم‌ترین ویژگی آیت الله مهمان نواز، بصیرت سیاسی ایشان بود

نمایندگی خراسان شمالی

‌نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از یاران دیرینه و باوفای انقلاب از دنیا رفت، گفت: مهم ترین ویژگی آیت الله مهمان نواز، بصیرت سیاسی ایشان بود.

صاحب‌خبر -

‌حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با ایسنا‌ با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت الله مهمان نواز، ایشان را مجاهدی با بصیرت، با فضیلت، متواضع، صادق، ایثارگر و گشاده رو توصیف کرد.

وی یکی از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را خوش اخلاقی ایشان دانست و ادامه داد: آیت الله مهمان نواز همیشه با روی خوش و چهره‌ای گشاده به استقبال میهمانان خود می‌رفت و پناهگاهی امن برای مردم در این استان بود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه آیت الله مهمان نواز در این منطقه از کشور 40 سال است که محور وحدت و هدایت مردم بوده است، خاطرنشان کرد: مدافع سرسخت امام راحل(ره) بود و قبل از پیروزی انقلاب نقش اثرگذاری در مبارزه با رژیم ستمشاهی داشت.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب فعالیت‌های سیاسی ایشان در حدی گسترده بوده است که بارها علاوه بر تهدید جانی، به خانه وی حمله برده و حتی کتاب‌ها و قرآن‌های خانه‌شان را به آتش کشیدند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز آیت الله مهمان نواز نقش تاثیرگذاری در هدایت مردم داشتند و در زمان هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌ها در کنار رزمنده ها، روحیه بخش و معنویت خاصی به جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان از روحیه مبارز و استقامت در هدف و خداباوری ایشان درس بگیرند و سال‌ها یاد و خاطره ایشان در این استان زنده و جاویدان است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر این علمداران و پرچم داران انقلاب نبودند، ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و افتخار نبود، اضافه کرد: آیت الله مهمان نواز بهترین سال های جوانی خود را وقف انقلاب کردند و امید است خداوند اجر ایشان را داده و با شهدا‌ محشور نماید.

پیکر آیت الله مهمان نواز در جوار امامزاده سیدعباس(ع) در بجنورد دفن می‌شود

حجت الاسلام یعقوبی در بخشی از سخنان خود در تشریح برنامه های مراسم نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: با تصمیم گیری های انجام شده پیکر ایشان در جوار امامزاده سید عباس مابین ضریح و مزار شهدا‌، به خاک سپرده می‌شود.

وی اضافه کرد: جانمایی مزار ایشان انجام شد.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: فردا ساعت 9 صبح مراسم تشییع جنازه از مقابل مسجد انقلاب بجنورد آغاز می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه تهران، مشهد و نیشابور دعوت به عمل آمده که امید است با توجه به شرایط جوی میهمانان در مراسم فردا حضور یابند.


انتهای پیام

نظر شما