شناسهٔ خبر: 25151941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1271 معلم شاخص در استان البرز انتخاب شدند

صمد پور روستا روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: انتخاب این معلمان طبق شاخص هایی مانند فرهنگ ایثار ، ارزش های معنوی و تلاش های علمی تعیین شده است وی اظهار

صاحب‌خبر - صمد پور روستا روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: انتخاب این معلمان طبق شاخص هایی مانند فرهنگ ایثار ، ارزش های معنوی و تلاش های علمی تعیین شده است
وی اظهار کرد: امسال معلم شهید سکینه بیات و معلم مصدوم زهرا امام قلی از شهرستان نظرآباد که در حادثه راهیان نور دانش آموزی سال گذشته دچار حادثه شدند به عنوان معلمان نمونه کشوری از استان البرز انتخاب شدند.
وی در ادامه به شاخص های انتخابی معلم برتر پرداخت و یاد آور شد: کسب رتبه های کشوری، ملی و استانی در جشنواره های علمی و الگوهای برتر تدریس، حافظان قرآن کریم، داوران و قاریان قرآن کریم، خدمت در روستا، خیرین مدرسه ساز فرهنگی و کسب رتبه های برتر پژوهشی و تحقیقی با ملاک های کشوری ، استانی ، منطقه ای و مدرسه ای از جمله شاخص های انتخاب معلم برتر در سال تحصیلی 97-96 است.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی معلم شاخص در استان و در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: از 4 ماه پیش ستاد استانی هفته نکوهداشت مقام معلم در معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز تشکیل و آغاز بکار کرد.
وی تصریح کرد: پس از ارسال بخشنامه وزارتخانه ای ، بلافاصله در البرز بومی سازی و فرآیند انتخاب معلم برتر در سال تحصیلی 97-96 با شاخص های مختلف به نواحی و مناطق استان ارسال شد.
وی اضافه کرد: پس از ارزیابی مدارک ارسالی معلمان در سطح مدارس استان البرز، 1271 نفر امتیاز بالا در شاخص های معلم برتر را به خود اختصاص دادند که از این تعداد 928 نفر مدرسه ای و 318 نفر منطقه ای هستند.
پورروستا یادآور شد: 25 معلم البرزی نیز شاخص های لازم را برای برتر شناخته شدن در سطح استان و کشور به دست آوردند.
وی ادامه داد: سال گذشته فریبا فلاح زیارانی از معلمان تربیت بدنی شهرستان نظرآباد استان البرز موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.
پورروستا گفت: تا کنون 5 نشست استانی برای برنامه ریزی بزرگداشت هفته معلم در آموزش و پرورش البرز برگزار شده تا بستر لازم برای پاسداشت مقام شامخ معلم دراین استان فراهم آید.
وی با اشاره به ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی در جامعه،تاکید کرد: باید با ایجاد ساز و کار لازم برای تقویت جایگاه و منزلت فرهنگ اجتماعی معلمان در جامعه گام هایی برداشته شود.
مسئولیت آموزش 460 دانش آموز در البرز را 24 هزار و 41 معلم بر عهده دارند.
2819/ 6155
انتهای پیام

نظر شما