شناسهٔ خبر: 25151819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اقدام خطرناک کردها برای جنگ در دیرالزور

بعد از آمریکا و روسیه، فرانسه بر سر سفره نفت سوریه نشست/ تقدیم میدان نفتی دیرالزور به فرانسه در ازای حمایت از کرد‌ها علیه جبهه مقاومت!

کاروان لشکر پیاده‌نظام و زرهی ارتش فرانسه از شهر «رقه» به سمت میدان نفتی «الجفره» در استان دیرالزور حرکت کرده تا علاوه بر سیطره بر این میدان نفتی، در روستای «کم العطالله» واقع در دشت عکیدات یک پادگان اختصاصی دایر کنند.

صاحب‌خبر -

سرویس بین الملل فردا: منابع خبری سوریه از ورود نظامیان فرانسوی به میدان نفتی «الجفره» و روستاهای اطراف آن در شرق استان دیرالزور سوریه خبر می‌دهند. فرانسه نیز خود را آماده عملیات در شرق سوریه می‌کند!

 کاروان لشکر پیاده‌نظام و زرهی ارتش فرانسه از شهر «رقه» به سمت میدان نفتی «الجفره» در استان دیرالزور حرکت کرده تا علاوه بر سیطره بر این میدان نفتی، در روستای «کم العطالله» واقع در دشت عکیدات یک پادگان اختصاصی دایر کنند.

حسین البسیس از معارضین سیاسی سوریه و عضو سابق ائتلاف ملی معارضه در این مورد به پایگاه خبری عربی۲۱ گفت: «فرانسه با این کار در واقع در پی دو هدف است. آن‌ها از یک طرف می‌خواهند وزن خود را در سوریه افزایش داده و متناسب با آن، سهم بیش‌تری در معادلات سیاسی بحران سوریه و خاورمیانه طلب کنند و از سوی دیگر نسبت به برخی قدرت‌های منطقه‌ای [به ویژه ترکیه] هشدار می‌دهند که فرانسه در زمینه اجرای پروژه‌های خود در خاورمیانه بسیار جدی است.»

او در ادامه افزود: «فرانسه به پشتوانه ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم (داعش) وارد سوریه شد و حالا در دوره جدید سیاست‌های خاورمیانه‌ای ماکرون، فرانسه قصد دارد سهم خود را در سوریه افزایش دهد. طی هفته‌های اخیر مسئولین سیاسی کرد سوریه به پاریس رفته و به فرانسه در مورد هماهنگی کامل خود اطمینان داده‌اند تا در ازای ایفای نقش پاریس در معادلات سیاسی و نظامی سوریه، کردها نیز با آن‌ها هماهنگی بیش‌تری داشته باشند.»

به عقیده این شخصیت معارض سوری، کردها به فرانسه به چشم یک متحد می‌نگرند: «بعد از عملیات ارتش ترکیه در عفرین، سرخوردگی گستردگی نسبت به آمریکا و روسیه در میان کردها ایجاد شد. طبیعی است که آن‌ها در پی یافتن متحدان بیش‌تری در میان قدرت‌های فرامنطقه‌ای باشند تا حضور خود را در شمال و شرق سوریه تثبیت کنند. در این زمینه فرانسه از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است.»

پایگاه خبری نداء سوریه وابسته به معارضین نزدیک به ارتش آزاد نیز با تأیید این خبر نوشت: «در حال حاضر پنج پادگان ارتش فرانسه در مناطق تحت سیطره کردهای سوریه وجود دارد. این پنج منطقه عبارتند از ارتفاعات تلة میشتانور واقع در حومه شهر کوبانی (عین العرب)، شهرک صرین، شهرک صنعتی لافارج، روستای خراب عشق و شهر عین عیسی. با این حال ورود آنان به استان دیرالزور برای نخستین بار صورت گرفته است.»

نظر شما