شناسهٔ خبر: 25151747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نکونام، علی کریمی، پورموسوی و اسکوچیچ گزینه‌های سرمربیگری تیم امید

ورزش > فوتبال ملی - رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید هیات فوتبال استان تهران باعث شده این استان یکی از مراکز پویای فوتبالی ایران شود.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی تاج، در مراسم افتتاح ساختمان هیات فوتبال استان تهران، اظهار کرد: استان تهران یکی از پویاترین استان‌های فوتبالی ما است که مسابقات فراوانی در تمام رده‌های سنی در آن برگزار می‌شود. برای این که هیات‌های فوتبال استان بتوانند برنامه‌ریزی خوبی برای تقویم فوتبالی خودشان داشته باشند، لازم است که هیات‌های فوتبال یک ساختمان برای خودشان داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت به برنامه‌ریزی مسابقات بپردازند.

او در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال هم به دنبال ساخت ساختمان شکیلی است که به کمک دکتر سلطانی‌فر و آقای داورزنی زمینی را گرفته‌ایم و کلنگش را هم آقای اینفانتینو زده است. شروع ساخت و سازش را ما انجام می‌دهیم و باید ببینیم چه کسی تمامش می‌کند. آن ساختمان هم جای شکیلی در حد و اندازه‌های فدراسیون فوتبال می‌شود. ساختمان فعلی مکان مطلوبی برای فدراسیون نیست ضمن این که الان ساختمان‌های فوتبال ساحلی و فوتسال جدا هستند اما با افتتاح ساختمان فدراسیون فوتبال، همه این‌ها یکی می‌شود. همچنین ساختمان جدید شش هیات فوتبال را به زودی افتتاح خواهیم کرد و به کمک وزارت ورزش به دنبال این هستیم که همه هیات‌ها صاحب‌ ساختمان شکیل شوند.

تاج ‌اضافه کرد: از وزارت ورزش و جوانان تشکر می‌کنیم که کمک کردند ساختمان شکیلی ساخته شود . هیات فوتبال استان تهران در سال ۲۳ هزار مسابقه در تهران برگزار می‌کند. حیف بود که آنها هیچ ساختمان مشخصی نداشته باشند و مشکلات داشته باشند. در حال‌ حاضر هم ساختمان مستقلی افتتاح شده و امیدوارم که مسابقات استان تهران را سامان بدهند و با این افتتاح فوتبال تهران مثل گذشته فعال باشد.

وی در ادامه‌ درباره این که وضعیت تیم‌ ‌ملی امید پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا چه شد، گفت‌: سرمربی اگر چند ماه هم انتخاب می‌شد ما مجال برگزاری اردو را نداشتیم چرا که هم زمان با لیگ قهرمانان آسیا بود و لیگ خودمان هم در روزهای پایانی خودش قرار داشت و البته در این بین مسابقات فیفا دی را هم در برنامه داشتیم که اجازه نمی‌داد اردوهای تیم‌ ‌ملی امید برگزار شود. ما مدیر انتخاب کردیم و همه جای دنیا هم اول مدیر را انتخاب می‌کنند و بعد به سراغ سرمربی می‌روند. مدیر کارش تدارکات، برنامه‌ریزی و پشتیبانی است. ما تا به حال طراحی کرده‌ایم که چرا ۴۴ سال در رده امید موفق نبوده‌ایم. یکی از دلایل عدم توفیق این بوده که ما نتوانستیم بازیکن سرباز بگیریم. با آقای استیلی درباره شرایط تیم‌ ‌ملی امید صحبت کرده‌ایم و سرمربی ان‌شاء‌الله ظرف چند روز آینده معرفی می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره این که سرمربی تیم‌ ‌ملی امید خارجی است یا ایرانی گفت‌: هم گزینه خارجی و هم گزینه داخلی داریم. خیلی عجله نکنید، چرا که ظرف یکی، دو روز آینده معرفی می‌شود تا به حال هم ۱۲۵ بازیکن به بازی‌های آسیایی معرفی شده و این قانونی است چرا که ما در یک زمان قانونی باید این اسامی را انتخاب می‌کردیم اما در بین این ۱۲۵ بازیکنی که در تمامی تیم‌ها حضور داشتند و احتمال می‌دادیم به تیم‌ ‌ملی دعوت شوند اسامی‌شان مشخص شده است. پس هم از بین این‌ها نفرات خودش را انتخاب خواهد کرد. اگر احتمالا گزینه‌ای خارج از این نفرات هم بخواهد انتخاب کند، عملیاتی است که آن بازیکن به این جمع ‌اضافه شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا جواد نکونام، علی کریمی، سیروس پورموسوی و اسکوچیچ از گزینه‌های تیم‌ ‌ملی امید هستند یا خیر، گفت‌: همه این‌هایی که عنوان شد را تایید می‌کنم به علاوه این که گزینه‌های دیگری هم در این بین هستند که از این بین یک نفر را انتخاب می‌کنیم و اعلام خواهیم کرد. امیدوارم همه به گزینه سرمربیگری تیم‌ ‌ملی فوتبال امید کمک کنند تا موضوعی که ۴۴ سال باعث شده ما به المپیک نرویم، دیگر نباشد و به المپیک صعود کنیم.

وی درباره وضعیت نفت تهران هم اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که الزامات AFC و فیفا رعایت شود و باید بتوانیم از حق پخش استفاده کنیم و به باشگاه‌ها تزریق کنیم. در ماده "۱۹۲ " قانون آمده است که هیچ کمکی به باشگاه‌های حرفه‌ای نشود. این مصوبه مجلس شورای اسلامی است. در ماده "۱۹۳" هم آمده است تلویزیون باید حق پخش را به فدراسیون فوتبال بدهد. ما یک بند را اجرا کردیم و یک بند را اجرا نکردیم. یعنی بندی که نباید هیچ کمکی شود در حال‌ حاضر اجرایی است. تلویزیون هم تا به امروز جلسات خوبی با ما داشته است. امیدواریم که برای یک بار به یک جمع بندی خوبی برسیم و مشکل را حل کنیم. معنی‌اش این نیست که تیم‌های کم کیفیت را در لیگ نگه داریم. من احتمال می‌دهم با قانون جدیدی که سازمان لیگ اعلام خواهد کرد، بعضی از تیم‌هایی که سقوط نکرده‌اند هم نتوانند در لیگ برتر حاضر باشند.

او ادامه داد: سازمان لیگ در این رابطه قوانینی را اعلام خواهد کرد. این قوانین بر آمده از قوانین AFC است. همه تیم‌ها باید گارانتی بدهند که همه موارد را رعایت می‌کنند. این گارانتی کاری به حق پخش و تلویزیون ندارد. گارانتی لازم است که هر کسی که می‌خواهد در لیگ حرفه‌ای باشد، باید آن را ارائه کند. ان‌شاء‌الله می رویم به سمتی که این موضوع را رعایت کنیم. یعنی شاید در لیگ برتر ما ریزش داشته باشیم. ممکن است این اتفاق رخ دهد و این بستگی به باشگاه‌ها دارد که چقدر می‌توانند استانداردها را بیاورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سال آینده تعداد تیم‌ها کم شود، گفت‌: اگر کسی نتواند مقدمات و شرایط لازم را داشته باشد، طبیعتا نمی‌تواند در لیگ برتر باشد.
43 43

نظر شما