شناسهٔ خبر: 25151419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه تظاهرات در ارمنستان علیه انتصاب نخست وزیر جدید

اعتراضات علیه انتصاب سرژ سرکیسیان نخست وزیر جدید ارمنستان امروز (دوشنبه) بار دیگر در ایروان پایتخت این کشور از سر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند گروه از معترضان به سمت خیابان‌های ایروان رفته و یکی از راهپیمایی‌های اعتراضی در مقابل دانشگاه دولتی این شهر برگزار شد.

معترضان بدون حضور رهبرانشان که توسط پلیس روزهای شنبه و یکشنبه بازداشت شده‌اند راهپیمایی‌های امروز خود را آغاز کردند.

در عین حال وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، گروهی از نظامیان این کشور به "اعتراضات ضد دولتی غیرقانونی" در شهر ایروان پیوسته اند و متعهد شد که آنها را شدیدا مجازات خواهد کرد. پیشتر تصاویر صدها مرد نظامی یونیفرم پوش که معترضان مخالف دولت را در راهپیمایی در ایروان همراهی می کردند پخش شده بود.

اعتراضات از ۱۳ آوریل در ارمنستان و در پی انتصاب سرژ سرکسیان به عنوان نخست وزیر این کشور آغاز شده است.

پس از آنکه وی روز سه‌شنبه در این سمت منصوب شد فعالان اپوزیسیون هشدار دادند که "انقلاب مخملی" را در کشور آغاز می‌کنند.

روز یکشنبه سرکیسیان و نیکول پاشینیان، رهبر اپوزیسیون مذاکره‌ای سه دقیقه‌ای را بدون دستیابی به توافق انجام دادند.

اواخر روز یکشنبه رهبر اپوزیسیون توسط پلیس دستگیر شد.

همچنین کمی پس از این دستگیری، پلیس ایروان، "آرارات میرزویان" و "سوزان میکائیلیان"، دو قانونگذار اپوزیسیون دیگر را بازداشت کرد.

سرکیسیان که از ۲۰۰۸ تا زمان انتصابش به عنوان نخست وزیر در سمت رئیس‌جمهوری ارمنستان به سر می‌برد در پی محدودیت‌های مربوط به ریاست جمهوری این سمت را کنار گذاشت و جایش آرمن سرکیسیان گرفت و وی نهم آوریل رئیس‌جمهور ارمنستان شد که نخستین انتخاب از زمان تبدیل سیستم ریاست جمهوری به پارلمانی در این سمت از جانب پارلمان محسوب می‌شود. تغییرات مربوط به سیستم زمامداری دولت در ارمنستان در پی متمم جدید قانون اساسی در این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما