شناسهٔ خبر: 25151338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شروع هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد نشاط و خلاقیت

آیین ویژه بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد افزایش نشاط و خلاقیت اجتماعی و با شعار 'شهری که دوستش دارم' در تالار کوثر اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ این برنامه با هدف برجسته سازی هویت و معرفی جلوه های فرهنگی شهر تاریخی اصفهان و ایجاد نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و پرداختن به موضوع محیط زیست در قالب 62 برنامه تا 9 اردیبهشت در اصفهان برگزار خواهد شد .

برگزاری مسابقات ورزشی هندبال بانوان، نشست‌های شب ‌شعر و طنز با همکاری دفتر تخصصی ادبیات و زبان در باغ غدیر، برپایی نمایشگاه فیزیک و سلامت، رونمایی از مستندنگاری پروژه تاریخ شفاهی بازار اصفهان برای معرفی هویت اصفهان و رونمایی از کتاب «پای به پای زاینده‌رود» با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی از جمله برنامه های این هفته است.

همچنین اجرای بازی‌های بومی و محلی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، اجرای موسیقی با همکاری نمایندگان 11 آموزشگاه موسیقی در فرهنگسرای کوثر، اجرای تئاترهایی با شاخص طنز در چهارباغ با 20 موضوع مختلف و روایتگری امیر قلی امینی برای اصفهان‌شناسی، از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است .

نقالی و رونمایی از نمایش‌های محلی و خیابانی در راستای اصفهان‌شناسی و همچنین افتتاح موزه عصارخانه شاهی و خانه سلامت از دیگر برنامه های شاخص این هفته است.

سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.

شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین یاد می شود بنابر نوشته ها و شواهد تاریخی در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی ،سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.

اصفهان نه تنها در میان شهرهای تاریخی ایران بلکه در گستره شهرهای تاریخی جهان از جایگاه شایسته ای برخوردار است و از لحاظ معماری و شهرسازی یکی از برجسته ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

اخرین بار در سال 1000 هجری قمری به دستور شاه عباس اول پایتخت صفویان از قزوین به اصفهان انتقال یافت و این تغییر سرآغازی برای ترقی مراکز تجاری و فرهنگی در این منطقه شد.

دردوران پس از سلسله صفویه و در دوران قاجاریه گرچه این شهر دچار رکود شد اما دگر بار در مسیر تحول قرار گرفت و هم اکنون به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری رخ نمایان کرده است.

 

نظر شما