شناسهٔ خبر: 25151211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|جشنواره هفته جهانی نجوم در بوشهر برگزار می‌شود

R41363/P1486/S6,53/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جشنواره هفته جهانی نجوم با برنامه‌های متنوعی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست با کارشناسان نجوم اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر جایگاه این استان در عرصه نجوم و رصد ستارگان اظهار داشت:در این زمینه جشنواره هفته جهانی نجوم به مدت سه شبانه روز در مدرسه تاریخی و فرهنگی سعادت، برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن نجوم بوشهر به عنوان نماینده ایران، اجرای برنامه مشترک بین المللی با کشورهای همسایه را برعهده دارد افزود: در راستای ترویج دانش ستاره شناسی و توسعه نگاه علمی آن هر ساله در سراسر جهان منجمان تلسکوپ‌های خود را به سطح شهر می‌آوردند تا علاقه‌مندان را با دنیای آسمان بیشتر آشنا کنند.

کرمی تصریح کرد: رصد سیارات و ماه، آشنایی با منظومه شمسی، سینما نجومی، دانشمندان ایرانی، نقاشی نجومی، کودکان و آسمان، آسمان نمای دیجیتال و دیگر برنامه‌ها  از جمله بخش‌های متنوع جشنواره هفته جهانی نجوم در شهر بوشهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: انجمن نجوم بوشهر در نظر دارد در روز ششم  اردیبهشت با حضور مسئولان استانی از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی نجوم، طبیعت کاوشگران و  فعالان حوزه ستاره شناسی استان تقدیر کند.

وی با بیان اینکه  جشنواره هفته جهانی نجوم از پنجم تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: این جشنواره  با حمایت استانداری بوشهر، آموزش و پرورش استان، فرمانداری، شورای شهرو شهرداری این شهر و دیگر مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما