شناسهٔ خبر: 25151185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

گزارش آناج از یازدهمین روز اعتراضات مردم در ارمنستان؛

انتقاد اتحادیه اروپا از بازداشت معترضین و برخورد خشونت‌آمیز پلیس/ تجمع‌کنندگان بر کناره‌گیری سرکیسیان از قدرت تاکید دارند

اتحادیه اروپا خواستار آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان اعتراضات مردمی در ایروان شد، سفارت آمریکا پلیس ایروان را به اجتناب از اقدامات خشونت آمیز فراخواند.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل آناج: اتحادیه اروپا از دولت ارمنستان خواسته است تا تمامی دستگیر شدگان اعتراضات 11 روز اخیر را که در اعتراض به نخست وزیری سارکیسیان صورت گرفته است بدون قید و شرط آزاد کند.

همزمان سفارت ایالات متحده در ایروان نیز از مسئولین حکومت ارمنستان و نیروهای امنیتی این کشور خواسته است تا نسبت به اعتراضات صلح آمیز و آرام شهروندان با سعه صدر برخورد کرده و از توسل به اقدامات خشونت آمیز خودداری نماید.

لازم به ذکر است که در 10 روز اخیر 277 نفر از معترضین به همراه رهبران این اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی ارمنستان دستگیر شده‌‌اند؛ پاشینیان به اتفاق دو نماینده مجلس ارمنستان در بین دستگیر شدگان است.

مخالفان خواستار استعفای سرژ سرکیسیان هستند که دو دوره رئیس جمهوری ارمنستان بود و سه هفته پیش در پارلمان این کشور به مقام نخست وزیری برگزیده شد.

هم اکنون علاوه بر میدان اصلی شهر ایروان که شاهد تجمع ده هزار نفری مخالفان دولتی است، شهرستان اربونی در حومه ایروان نیز شاهد تجمعات اعتراضی است.

خبرگزاری اینترفاکس نیز خبر می‌دهد؛ پلیس مسکو ده‌ها شهروند ارمنی این کشور را در اعتراض به سرژ سرکیسیان دستگیر کرده است. این تظاهرات در محوطه کلیسای جامع ارامنه مسکو در خیابان المپیسکی برگزار شد که ده‌ها نفر از فعالان سیاسی ارمنی شرکت داشتند. پلیس مسکو پس از اینکه معترضان توجهی به هشدارها برای پراکنده شدن نکردند  دهها نفر را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما