شناسهٔ خبر: 25150689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نماینده آیت الله سیستانی:

فتوای مبارک جهاد کفایی که امتداد تاریخی عمیق نجف اشرف را به نمایش گذاشت

ابنا

حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در دیدار مهمانان شرکت کننده در جشنواره بهار شهادت در کربلا گفت: فتوای مبارک جهاد کفایی که امتداد تاریخی عمیق نجف اشرف را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی با جمعی از مهمانان شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: عراق در خیر و نمعت قرار دارد و پس از آنکه در آستانه ویرانی قرار داشت به ساحل امن رسیده است. این کشور توانست همه توطئه هایی که نظام و حال و آینده را هدف قرار داده بود، با ناکامی مواجه سازد.

حجت الاسلام صافی افزود: عراق جانفشانی بزرگی در راه محافظت از وحدت و دفاع از سرزمین و مقدسات انجام داد و شهدای فراوانی اعم از نیروی امنیتی و بسیج مردمی و ده ها هزار مجروح تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: عراقی ها توانستند همه توطئه ها علیه کشور را خنثی کرده و تروریست های داعش را از این کشور اخراج کنند.

این روحانی عراقی ادامه داد: عراق به صورت قهرمان و سرافراز از این جنگ خارج شد و به جای همه کشورهای منطقه با تروریسم جنگید. ملت عراق با وجود همه خطرها و توطئه ها هم اکنون بسیار قوی و یکپارچه شده است.

نماینده آیت الله سیستانی حضور مهمانان خارجی در کربلا را خوشامد گفت و اظهار داشت: دو عامل مهم در این مساله به یاری ملت عراق آمدند؛ اولا فتوای مبارک جهاد کفایی که امتداد تاریخی عمیق نجف اشرف را به نمایش گذاشت و ثانیا لبیک فوری مردم به این فتوا که نقش بسیار مهمی در این پیروزی ایفا کرد.

وی خاطرنشان ساخت که عراق با این دو عامل توانست وحشی ترین پدیده بشریت که از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نمی کنند را با شکست مواجه کند.

حجت الاسلام صافی بر لزوم توجه به خانواده های شهدا تأکید کرد و گفت: ما بیش از 8 هزار شهید از نیروهای بسیج مردمی و بیش از 22 هزار مجروح داریم. آنها بر اساس وظیفه شرعی و لبیک به این فتوای مبارک در این مسیر گام برداشتند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی افزود: بنده با یکی از رزمندگان که بینایی خود را در این جنگ از دست داده بود صحبت می کردم. این جانباز با وجود اینکه بینایی خود را از دست داد بود می گفت که فتوای یک رحمت برای ما بود و ما همواره آرزوی چنین فتوایی داشتیم.

...........
پایان پیام/ 326

نظر شما