شناسهٔ خبر: 25150609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج|سردار رجبی: تبدیل کولبری به پیله‌وری باید نظام‌مند باشد

R7848/P1486/S6,66/CT12

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه تبدیل کولبری به پیله‌وری باید نظام‌مند باشد گفت: سپاه علاوه بر حراست از دستاوردهای انقلاب، خود را ملزم به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی هم می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان، سردار محمدحسین رجبی در برنامه زنده گفتمان در سیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: امنیت و توسعه با مشارکت مردم در استان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت، مشارکت مردم از بدو پیروزی انقلاب تاکنون منجر به برقراری امنیت پایداری در استان شده است، گفت: مهم‌تر از امنیت، احساس امنیت است که به برکت خون شهدا و مشارکت آحاد مردم آن را شاهد هستیم.

کمترین نگرانی مردم براساس نظرسنجی‌ها درباره امنیت است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: کمترین نگرانی مردم براساس نظرسنجی‌ها درباره امنیت است و باید دقت شود تا استمرار امنیت همچنان در تراز خود باقی بماند چراکه امنیت و توسعه لازم و ملزوم یکدیگرند که وجود یکی موجب دوام و ثبات دیگری است.

وی یکی از وظایف محوری سپاه براساس قانون اساسی را، حراست از دستاوردهای انقلاب برشمرد و ادامه داد: در کنار این وظیفه اساسی، سپاه خود را ملزم به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی هم می‌داند.

سردار رجبی با تاکید بر اینکه باید به‌دنبال معیشت پایدار باشیم، افزود: این مسئله مأموریت و وظیفه سپاه نیست بلکه از وظایف مسلم همه مسئولین است و ما نیز آن را از وظایف محوری خود می‌دانیم.

وی اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های موجود و قابل قبولی به‌ویژه نیروی انسانی نخبه، متعهد و کارآمد در هر سن و سالی برخورداریم که اگر این نیروها سازماندهی شوند در حل مشکلات جامعه تأثیر ویژه‌ای را خواهیم دید.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تاکید کرد: نخستین نیاز ضروری کشور و استان این است که دست به دست هم داده و برای معیشت پایدار تلاش کنیم.

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کردستان با مشارکت مردم اقدامات خوبی انجام داده است

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به سپاه برای کمک به دولت، گفت: برای تحقق این مهم، قرارگاه سازندگی تشکیل شده که کردستان هم در این زمینه فعال شده و ظرفیت بسیاری را در حوزه محرومیت‌زدایی تقبل کرده‌ایم که در طول دو سال عمر این قرارگاه، اقدامات خوبی با مشارکت مردم انجام گرفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: در زمینه معیشت پایدار هم با توجه به رویکرد و برنامه‌های مناسب استاندار کردستان و مشارکت خوب ادارات کارهایی انجام شده اما کافی نیست و باید با روحیه جهادی، انسجام و وحدت‌رویه برای رفع مشکلات معیشتی مردم، چاره‌اندیشی اساسی شود.

وی عنوان کرد: معیشت برخی مردم در شهرهای مرزی نیازمند کار اساسی است.

سردار رجبی در پاسخ به سوالی مبنی بر بحران آب در 512 روستای استان افزود: سالانه در استان 500 میلی‌متر بارندگی داریم که شرق استان از این نعمت بهره کمی دارد و این آمار مربوط به شرق کردستان است.

وی اظهار کرد: در این حوزه مطالعاتی انجام شده و اقداماتی هم با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته است، به همین منظور چاه‌هایی در 40 روستای هدف در منتهی‌الیه شرق استان حفر شد و در برخی نقاط مطالعات نشان داد که آبی وجود ندارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی گفت: از یکهزار و 750 روستای استان 950 روستا خدمات تعریف شده را دارند و مابقی باید در برنامه‌ای مدون با چشم‌انداز 5 ساله قرار گیرد.

وی گفت: با پرداخت اعتبار لازم، خود مسئولین استان توان اجرایی کردن این پروژه‌ها را دارند.

باید به دنبال اشتغال پایدار برای مردم کردستان باشیم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان مشارکت مردم در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه را چشمگیر دانست و تصریح کرد: در صورت فراهم بودن زمینه و برنامه محرومیت‌زدایی در روستاها، قول می‌دهیم اولین نهادی باشیم که با امکانات، نیروهای متخصص، ماهر و توانمند با نیروهای فنی در این زمینه حاضر شویم.

وی با بیان اینکه عنصر اساسی پیشرفت در این زمینه خودیاری مردم روستاهاست، افزود: روستاهای بسیاری برای محرومیت‌زدایی در دستور کار سپاه است که اجرای کامل آن، مشارکت چند ضلعی مردم، خیرین و ادارات را می‌طلبد.

سردار رجبی در ادامه سخنان خود و وقتی سخن از معیشت مردم مناطق مرزی و قانون پیله‌وری شد، اظهار کرد: اشتغال مردم در شهرهای مرزی با توجه به جمعیت ضعیف بود و برای همین به قاچاق روی آوردند که با توجه به این حجم بیکاری، سپاه پیشنهاد کوله‌بری را مطرح کرد که با اعلام این طرح، جمعیت قابل توجهی روانه مرزها شدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به ممنوعه بودن مرزها و مخاطراتی که داشت اشاره کرد و گفت: مردم در همان مقطع از این طرح استفاده کردند و درآمد نیز داشتند اما هم‌اکنون هم که این قانون ابلاغ شده، نیاز است تا این مسئله نظام‌مند شود.

وی بیان کرد: باید مردم قبول کنند که عنوان و شیوه کوله‌بری در شأن آنان نیست و ما مسئولین هم حتماً باید به دنبال اشتغال پایدار برای مردم استان باشیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: کردستان، استانی است که از لحاظ برخورداری از بخش خصوصی ضعیف بوده و این در حالی است که، استان‌های دیگر خیلی دقیق نقاط قوت و ضعف خود را شناخته‌اند و برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کرده‌اند.

"جذب سرمایه‌گذار و حمایت از کالای ایرانی" نیازمند جلسه و همایش نیست

وی گفت: در استان هم تلاش‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذار شده و برخی هم به استان آمده‌اند، اما واقعیت این است از سرمایه‌گذار استقبالی نشده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که با نوع برخورد و دیگر رفتارها، سرمایه‌گذار از استان فراری شد و این آسیب کار ماست.

وی با بیان اینکه بعضی مسئولان حال ندارند و تنها به برگزاری سمینار اکتفا می‌کنند، در حالی که جذب سرمایه‌گذار و حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلسه و همایش نیست، افزود: مهم‌ترین کار برای رونق بازار و توسعه استان و معیشت پایدار، امنیت پایدار است و سپاه این امنیت را با کمک دیگر قوا برقرار کرده است.

انتهای پیام/م

نظر شما