شناسهٔ خبر: 25150588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در شورای فرهنگ عمومی رودسر مطرح شد؛

حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی از سوی مسئولان و مردم ضروری است

رودسر- جلسه شورای فرهنگ عمومی رودسر در حالی برگزار شد که مسئولان با تأکید برلزوم فرهنگ سازی در راستای استفاده از کالای داخلی برضرورت حمایت مسئولان و مردم در این زمینه تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست فرمانداری رودسر ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: توسعه کشور در گرو حمایت از تولید ملی است چیزی که در کشورهای توسعه یافته به آن توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه باید درحوزه حمایت از کالای ایرانی به ویژه کالای تولید شده در سطح شهرستان رودسر فرهنگ سازی شود، افزود: مسولان باید برنامه ریزی لازم برای حمایت از کالای ایرانی را انجام داده و در این مسیر گام بردارند و بستر و زیر ساخت های مناسب را مهیا کنند.

علی وارسته با اشاره به اینکه این شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیاری در حوزه مختلف است، خاطرنشان کرد: تولید محصولاتی همانند چای در این شهرستان می تواند با حمایت مسئولان شهرستان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

برگزاری جشنواره گل گاوزبان ۲۰ اردیبهشت در اشکورات رودسر

وی با تأکید برضرورت فرهنگ سازی در حوزه مصرف کالاهای ایرانی، یادآورشد: این اصل مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وارسته همچنین به رتبه نخست رودسر در زمینه کشت گل گاوزبان در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: این درحالی است که متاسفانه جشنواره گل گاوزبان در شهرستان همجوار برگزار می شود.

وی یادآورشد: با توجه به فصل برداشت این محصول از باغات رودسر و همچنین به منظور حمایت از کشاورزان این محصول جشنواره گل گاوزبان در ۲۰ اردیبهشت جاری در روستای زیار اشکورات رحیم آباد برگزار می شود.

 امام جمعه رودسر نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت تبیین شاخص های افزایش گرایش مردم به خرید کالای داخلی و نقش فرهنگ سازی در رونق تولید، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها، تبلیغات برای حمایت از کالای ایرانی و فراهم کردن زیر ساخت های باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

لزوم بهره گیری از نام های اسلامی و ایرانی برای کالاهای داخلی

حجت الاسلام تقی روحانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر مشاهده شده برخی اصناف از عناوین بیگانه به جای عناوین داخلی استفاده می کنند، افزود: باید ضوابطی در نامگذاری ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از نامگذاری ها از عناوین اسلامی و ایرانی بهره گیری شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال جاری از مسئولان و مردم خواست تا از تولید کالای ایرانی حمایت کنند.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی معظم له هشداری برای همه دشمنان است، یادآورشد: ایشان با این نامگذاری به دشمنان تأکید کردند به رغم وجود تحریم ها در داخل تولید و از محصولات داخلی استفاده می کنیم.

نظر شما