شناسهٔ خبر: 25150172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار دیده‌بان حقوق بشر درباره بحران انسانی در صحرای سینا مصر

دیده بان حقوق بشر در گزارشی نسبت به وقوع بحران انسانی در سینا به خاطر عملیات نظامی ارتش مصر علیه داعش هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: عملیات دولت مصر علیه داعش در سینای شمالی باعث شده که حدود 420 هزار تن در چهار شهر شمال شرق این کشور نیاز مبرمی به کمک انسانی داشته باشند.

در این گزارش با عنوان "نشانه‌های بحران انسانی در افق دیده می‌شود"، آمده است:  این عملیات نظامی شامل اعمال محدودیت‌های شدید بر رفت و آمد افراد و انتقال کالا در تمامی مناطق این استان بوده است. این عملیات همچنین شامل بستن مسیرها و جدا کردن شهرها از یکدیگر است. ساکنان محلی می‌گویند که شاهد کاهش شدید کمک‌ها از جمله مواد غذایی و دارو و دیگر کالاهای اصلی است.

در این گزارش تأکید شده است: مقامات فروش بنزین برای خودروها در این منطقه را ممنوع کرده و خدمات ارتباطی را نیز بارها قطع کرده‌اند. همچنین آب و برق در بیشتر مناطق شرقی استان سینای شمالی از جمله رفح و شیخ زوید به طور کامل قطع شده است.

در گزارش این سازمان آمده است: اگر این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد به بحران انسانی گسترده‌تری در این منطقه که در اصل از نظر اقتصادی با مشکل مواجه است، منجر می‌شود. این منطقه همچنان از نتایج عملیات نظامی رنج می‌برد.

ارتش مصر از نهم فوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه داعش در سینای شمالی آغاز کرده است که تاکنون به کشته شدن ده‌ها شبه نظامی و 30 سرباز مصری منجر شده است.

دیده بان حقوق بشر از دولت مصر خواسته غذای کافی را برای تمامی ساکنان فراهم کرده و به نهادهای امدادرسان مانند هلال احمر مصر اجازه فراهم آوردن منابع برای برآوردن نیازهای ساکنان محلی را بدهد.

ساره لیا واتسن، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: هرگونه عملیاتی برای مبارزه با تروریسم مانع رسیدن کالاهای اصلی به صدها هزار غیرنظامی می‌شود.

از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در سال 2013 ، نیروهای مصری وارد درگیری‌های شدیدی با تندروها در صحرای سینا شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما