شناسهٔ خبر: 25149729 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری شبستان: «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» عنوان چهل و ششمین کتاب گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم دکتر بهرام دلیر منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بهانه حضور سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قصد داریم تا به معرفی جدیدترین کتاب‌های این انتشارات بپردازیم.

 

“وجوه سیاسی در اسماء حسنی” عنوان چهل و ششمین کتاب گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر منتشر شد.

 

در بخشی از این اثر ارزشمند آمده است:

“وجوه سیاسی اسماء حسنی” با روش معنا‌کاوی در پی بومی‌سازی مفاهیم علوم سیاسی بر‌‌آمده است. نگارنده موضوعاتی کلی همچون هم‌گرایی و انسجام، قدرت، معرفت و بصیرت، حکمت، رحمت، حفاظت و اطلاعات، اخلاق و خلاقیت سیاسی را از اسماء‌حسنی اصطیاد کرده و تمامی آن‌ها را به تفصیل مورد پژوهش قرار‌داده است. اما غیر از موضوعات کلی ریز‌موضوعاتی نیز مورد پژوهش قرار گرفته است. هریک از اسماء، با سه مفهوم تعلق، تحقق و تخلق مورد تحقیق واقع شده‌اند به این بیان که صاحبان قدرت د‌ر گام نخستین خود را متعلق به اسم و در گام دوم متحقق به آن و در گام سوم خود را متخلق به اسم کنند که از غیر اسماء‌حسنی خود را پیراسته و بدان‌ها آراسته کنند. ادعای تحقیق این است که نظام تشریع چون نظام تکوین مظاهر اسماء‌حسنی هستند.

 

کتاب “وجوه سیاسی در اسماء حسنی” به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دوازدهم لغایت بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری عرضه خواهد شد.

 

نظر شما