شناسهٔ خبر: 25149686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

الگوپذیری از سبک و سیره ائمه اطهار(ع)، راه گشا تبیین زندگی سعادتمندانه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه انسان باید راه زندگی سعادتمندانه را بشناسد و برای شناخت مسیر سعادت نیاز به مبانی نظری دارد، الگوپذیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را در تبیین سبک زندگی اسلامی راه گشا دانست.

صاحب‌خبر -

سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در خصوص برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» به میزبانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با اشاره به این که انسان برای برخورداری از زندگی سعادتمندانه نیاز دارد تا مسیر و راه زندگی سعادتمندانه را بشناسد و برای شناخت مسیر سعادت نیاز به الگو و مبانی نظری دارد، گفت: از آن جایی که اسلام نیز برای امت خود، قران و اهل بیت (ع) را چراغ راه  گذاشته، بنابراین لازم است با توجه به متن قرآن و سیره ائمه، مسلمانان، مسیر زندگی سعادتمندانه خود را پیدا کرده و به نظر می رسد همایش هایی از این دست می تواند برای شناخت مسیر و ضرورت های زندگی سعادتمندانه، روشنگر باشد تا مردم با بهره گیری از الگوها راه سعادت دنیا و آخرت را پیدا کنند.

 

وی با بیان این که همایش ها، میدانی است برای بحث، بررسی و پژوهش درباره مبانی نظری و راهکارهای عملی برای رسیدن به زندگی خوب و سعادتمندانه، افزود: بنابراین برگزاری همایش هایی از این قبیل باید بر مبنای تحقیق و پژوهش میدانی و کاربردی و البته با بهره گیری از ابزار هنر باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد:  برآیند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به گونه ای باشد که راه بهتر زندگی کردن و پیمودن مسیر خوشبختی را برای مردم با زبان هنر و آمیخته با پیام رسان های هنری به جامعه  ارائه کند  و همه ابزارهای هنر را در این رابطه بکار گیرد.

 

اسحاقی با تاکید بر نافذ بودن زبان هنر به زوایایی از بهره گیری ائمه از این زبان برای تربیت امت اشاره و تصریح کرد: امام سجاد (ع) بسیاری از مقوله های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را با جملاتی  هنرمندانه و تاثیرگذار و حتی در قامت دعا  مطرح کرده و این شیوه ای  بس هنرمندانه است.

 

وی تصریح کرد: از آن جایی که زبان هنر تیز و بُران است  و همه مکتب های فکری از ابزار هنر و رسانه برای پیشبرد اهدافشان بهره می گیرند ما نیز باید در مبانی فکری خود هنرمندانه عمل کنیم و از هنر بهره بگیریم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود:  در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منظر ماموریت ذاتی خود از ظرفیت همه رشته های هنری بهره گرفته و هوشمندانه عمل کرده، به گونه ای که توانسته اند بخشی از مبانی فکری را تبیین کنند.

 

آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

 

 

نظر شما