شناسهٔ خبر: 25149651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سازمان ملل خواستار حفظ برجام شد

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در حالیکه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه (امروز) نشستی را در پایتخت آمریکا در خصوص ایران و موضوعات دیگر برگزار کنند، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل خواستار حفظ برجام شد.

«ایزومی ناکامیتسو» نماینده عالیرتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح در یک کنفرانس عدم اشاعه هسته‌ای سازمان ملل، ساعاتی قبل از دیدار ماکرون و ترامپ در واشنگتن درباره حفظ برجام با اشاره به تصمیم رئیس‌جهور آمریکا برای کناره‌گیری از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)، از طرفین برجام خواست که از این توافق خارج نشوند.

وی اینگونه توضیح داد:‌«ما امیدواریم که تمامی مشارکت‌کنندگان (در برجام) به طور کامل به اجرا و حفظ طولانی‌مدت این توافق متعهد باقی بمانند».

اظهارات این مقام ارشد سازمان ملل در حالی مطرح شده است که ماکرون قصد دارد روز دوشنبه، سفر سه روزه خود را به واشنگتن آغاز کند و با رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام گفت‌وگو کند.

این اولین میزبانی ترامپ در یک دیدار رسمی از زمانیکه صدارت را در ژانویه 2017 برعهده گرفت، به حساب می‌آید.

بنا به گزارش رویترز، کار اصلی میان رؤسای جمهور دو کشور روز سه‌شنبه (فردا) در نشست‌های کاخ سفید و یک کنفرانس خبری مشترک انجام می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز 12 می (22 اردیبهشت‌ماه) درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) تصمیم خود را اعلام کند.

در صورتیکه در ضرب‌الاجل مذکور، ررئیس‌جمهور آمریکا، تعلیق تحریم‌های ایران را مجدداً تمدید نکند، احتمال خروج واشنگتن و از بین رفتن برجام وجود دارد.

نظر شما