شناسهٔ خبر: 25149470 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاراته‌کاهای امید آذرماه به مسابقات سری A چین اعزام می‌شوند

آشوری: الان صلاح این است که تیم ملی امید از بزرگسالان جدا شود/ با این کار پشتوانه‌سازی می‌شود

دبیر فدراسیون کاراته گفت: به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که الان صلاح این است که تیم ملی امید از بزرگسالان جدا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون کاراته امروز با حضور محمدصادقفرجی رئیس فدراسیون، افسانه باقری نایب رئیس بانوان، محسن عاشوری دبیر فدراسیون و جواد سلیمی رئیس کمیته داوران برگزار شد.

محسن آشوری در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه آیا با توجه به ترافیک مسابقاتی که تیم ملی بزرگسالان در سال ۹۷ دارد بهتر نیست تیم ملی امید از تیم ملی بزرگسالان جدا شود و هدایت تیم ملی امید بر عهده سرمربی دیگری واگذار شود؟ گفت: بله، ما هم به چنین نتیجه‌ای رسیدیم که الان صلاح بر این است که تیم ملی امید از بزرگسالان جدا شود. سال قبل ما این کار را انجام دادیم، نتیجه گرفتیم و خروجی خوبی داشت و بخشی از کاراته‌کاهای امید به ترکیب تیم ملی بزرگسالان اضافه شدند. این اتفاق در بخش بانوان و مردان رخ داد.

وی در ادامه گفت: ما هیچ رویدادی را به صورت رسمی امسال در بخش امیدها پیش رو نداریم. تیم ملی امید را تشکیل دادیم با ۲ رویکرد؛ اول اینکه تیم ملی را تشکیل دهیم تا خروجی آن برای بزرگسالان باشد و همچنین آنها سال آینده در مسابقات جهانی امید شرکت کنند، نفراتی که از بخش جوانان خارج شده‌اند را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کنیم، هدف بعدی این است یک کار پشتوانه سازی قوی را انجام دهیم تا از این انباشته‌هایی که داریم در آینده در بخش بزرگسالان استفاده کنیم.

دبیر فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون محبت کرده یک فضایی را باز گذاشته‌اند تا ما کاراته کاهای امید را در یک رویداد لیگ جهانی سری Aکه قرار است آذرماه در چین برگزار شود اعزام کنیم نفرات برتر تیم امید راهی این مسابقات خواهند شد. 

عاشوری در ادامه عنوان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن جایی است که ما می‌توانیم کسب سهمیه المپیک کنیم بلافاصله بعد از آن رقابت‌های بلغارستان و کرواسی را داریم که جوانان در آن رقابت‌ها حضور خواهند داشت، علت اینکه ما نوجوانان و جوانان را با هم اعزام می‌کنیم این است که هدفمان را دنبال می‌کنیم، احتمال دارد نفراتی که به این ۲ رویداد بعدی اعزام می‌کنیم تغییراتی را در اوزان داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه المپیک جوانان به نام فرد است یا به وزن داده می‌شود، گفت: در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین و ۲۰۲۰ توکیو سهمیه به نام شخص خواهد داده شد و هرکسی سهمیه کسب کند در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/س

نظر شما