شناسهٔ خبر: 25149369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عیسی‌زاده:

حوزه‌های علمیه به مباحث عملی وقف اهتمام داشته باشند

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: در حوزه‌های علمیه علاوه بر ارائه مباحث تئوری در زمینه وقف، مباحث عملی نیز مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان صبح امروز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در همایش یاوران وقف که با حضور مدیران حوزه‌های علمیه زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان آمادگی همکاری در زمینه ارائه مشاوره وقف با حوزه علمیه را دارد.
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با اشاره به اینکه باید توجه شود در حوزه‌های علمیه علاوه بر ارائه مباحث تئوری در زمینه وقف، مباحث عملی نیز مورد توجه باشد، تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که خیّرین آگاهی چندانی از وقف ندارند و همین مساله باعث بروز مشکلاتی در اهدای اموالی که به عنوان باقیات‌الصالحات در نظر دارند، شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تاکید کرد: وقف یکی از مصادیق باقیات‌الصالحات است و با ایجاد زمینه آشنایی بیشتر و افزایش آگاهی عمومی می‌توان شاهد مشارکت خوب خیّران نیک‌اندیش در این زمینه بود.
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با تاکید بر اینکه موقوفات بر اساس نیت واقفین اداره می‌شوند، گفت: وظیفه اوقاف و امور خیریه نظارت بر حسن اجرای واقف و جلوگیری از بروز خطا در این زمینه است بر همین اساس ضروری است تا فعالان و مشاوران حوزه وقف نیز با قوانین وقف به خوبی آشنا باشند.
وی به نقش روحانیون در جلب مشارکت حداکثری در زمینه وقف اشاره و تصریح کرد: روحانیون به دلیل اینکه به عنوان یکی از اقشار اثرگذار در بین مردم حضور دارند به خوبی می‌توانند در زمینه اقدام کنند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما