شناسهٔ خبر: 25147868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۶۲۵ روحانی در سمنان فعالیت دارند

گروه اجتماعی- دبیر مجمع علمای استان سمنان با اشاره به فعالیت ۶۲۵ روحانی معمم در این استان گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ مسجد، حسینیه و فاطمیه در استان سمنان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی،دبیر مجمع علمای استان سمنان عصر روز گذشته  2 اردیبهشت در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و مجمع علمای شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، استاندار سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد،  اظهار کرد: ارتشی که دنبال حذف آن بودند اما امام خمینی(ره) هوشمندانه و با بصیرت عالی این ارتش را نگه داشت و امروز شاهد این‌همه خدمات مهم ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس و سنگرهای دیگر هستیم.

دبیر مجمع علمای استان سمنان با بیان اینکه در هشت شهرستان این استان مجمع علما برگزار می‌شود، افزود: یکی از مجمع علما و روحانیون در شهرستان سمنان است که با موضوع نماینده ولی‌فقیه در این استان و ائمه جمعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درمجموع استان سمنان با احتساب ائمه جماعات و جمعه ۶۲۵ روحانی معمم امام جماعت و یا جمعه هستند، متذکر شد: درمجموع استان سمنان یک هزار و ۱۰۰ مسجد، حسینیه و فاطمیه داریم که با حضور روحانیون در ۶۰۰ تا از این مساجد و حسینیه‌ها یک یا دو یا سه وعده نماز برقرار است.

قدرتی با بیان اینکه در سطح کشور هفت شخصیت خبرگان رهبری داریم، خاطرنشان کرد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه موقت تهران و نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی ازجمله علما و روحانیون این استان هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» اذعان کرد: باید با هر سلیقه‌ای و دیدگاه و اندیشه‌ای سیاسی نگذاریم که شعار سال مقام معظم رهبری بر روی زمین بماند و با توجه به شرایط موجود کشور راهی جز تلاش برای تحقق این شعار نداریم.

دبیر مجمع علمای استان سمنان با اشاره به بسته شدن توقف فعالیت تلگرامی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، افزود: روحانیون نیز باید همگام و همراه با رهبری پیشگام استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی شوند.

وی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از جامعه دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهمی دارند، یاداور شد: با توجه و عمل کردن به منویات رهبری شرایط فعلی کشور حل می‌شود و باید توجه داشته باشیم که صاحب دغدغه اصلی امام خامنه‌ای است و امروز مطالبات ایشان از مسئولان برای خدمت به ملت بزرگ ایران باید پیگیری شود.

قدرتی با تأکید بر وحدت و همدلی و همبستگی برای حل مشکلات کشور تصریح کرد: تحکیم وحدت پیش‌نیاز گام تحقق شعار سال است و یکی از لازمه‌های کشور است. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

برچسب‌ها:

نظر شما