شناسهٔ خبر: 25147754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه در حومه حمص و جنوب حماة/ادامه تحویل سلاح‌ از سوی تروریست‌ها

جنگنده‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات خود اعلامیه‌هایی را به حومه شمالی حمص و جنوب حماة ریختند و در آن از غیرنظامیان خواستند به منظور اجرای عملیات نظامی برای پاکسازی این مناطق از لوث وجود شورشیان، از نزدیکی پایگاه‌های آنها فاصله گرفته و آنجا را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مرکز رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش سوریه با ریختن  اطلاعیه‌هایی به حومه شمالی حمص و جنوب حماة از غیرنظامیان خواستند برای حفظ جان خود به ایست‌های بازرسی ارتش سوریه بروند.

طبق این اعلامیه‌ها، ارتش سوریه برای همه غیرنظامیانی که از این مناطق خارج می‌شوند مواد غذایی و پزشکی لازم را فراهم خواهد کرد.

برخی از گروه‌های مسلح که بزرگترین آنها "هیئت تحریر الشام" است که بر مناطق مذکور کنترل دارند.

دو روز پیش عملیات نظامی در حومه جنوب شرقی حماة آغاز شد در حالی که به منظور دستیابی به راه حل روز چهارشنبه آتش‌بس چهار روزه اعلام شد اما شورشیان این آتش‌بس را روز شنبه نقض کردند و در نتیجه عملیات نظامی مذکور از سر گرفته شد.

تحویل سلاح‌های سنگین از سوی تروریست‌ها در قلمون شرقی

همچنین شورشیان منطقه قلمون شرقی واقع در حومه دمشق به منظور اجرای توافقنامه آتش‌بس خارج کردن شورشیان به همراه خانواده‌هایشان از شهرک‌های رحیبه، جیرود و ناصریه و انتقال آنها به شمال سوریه سلاح‌های سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات نظامی خود را تحویل دادند.

به گزارش سانا، شورشیان مستقر در کوهستان پترا، الغلیظه و کوهستان الغار مقادیر زیادی از سلاح‌های خود را روز یکشنبه تحویل دادند. از جمله این سلاح‌ها موشک‌های دوش پرتاب، تفنگ‌های برقی مجهز به دوربین، تعداد زیادی آرپی‌جی، "دوشکا"، موشک‌های کاتیوشا، موشک‌های "پی ام" و سلاح‌های توپخانه‌ای بود.

یگان‌های ارتش سوریه روز شنبه طی پاکسازی مناطقی در قلمون شرقی علاوه بر بیمارستان میدانی و مقادیری دارو سلاح‌هایی را نیز کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه روز شنبه ۳۰ تانک و مقادیر زیادی سلاح و مهمات نظامی را تحویل گرفت.

ظهر روز یکشنبه عملیات خارج کردن سری دوم شورشیان و خانواده‌های آنها از قلمون شرقی برای انتقال آنها به شمال سوریه جهت اعلام تخلیه این منطقه از تروریست‌ها آغاز شد.

به گزارش سانا، ۳۰ اتوبوس برای انتقال صدها شورشی و خانواده‌هایشان مجهز شد که طی تفتیش آنها در آخرین ایست بازرسی در اطراف شهرک رحیبه کمربندهای انفجاری و تجهیزات نظامی در میان وسایل این شورشیان ثبت و ضبط شد.

به گزارش سانا، روند خارج کردن آنها تا امروز (دوشنبه) ادامه دارد و حدود پنج تا شش هزار تن از این منطقه خارج خواهند شد.

توافقنامه منطقه قلمون شرقی مبنی بر خارج کردن شورشیان رحیبه، جیرود و ناصریه دو روز پس از اعلام خالی شدن شهرک الضمیر از تروریست‌ها پس از خارج کردن نیروهای "جیش الاسلام" و خانواده‌های آنها و یک هفته پس از اعلام خالی شدن غوطه شرقی به دنبال انجام عملیات نظامی ارتش سوریه اجرایی شد، عملیاتی که گروه‌های شورشی را مجبور به تسلیم و خروج از دوما کرد.

همچنین ارتش سوریه و هم‌پیمانانش هدف گیری پایگاه‌های داعش در حجر الاسود و اردوگاه یرموک واقع در جنوب دمشق را ادامه می‌دهند و پس از درگیری‌ها با این گروه تروریستی کنترل خود بر کوی الزین حد فاصل میان کوی یلدا و حجرالاسود را بیشتر کردند.

بازدید رئیس ستاد ارتش سوریه از یگان‌های ارتش سوریه در قلمون شرقی

به دستور  رئیس جمهور بشار اسد، سپهبد «علی عبدلله ایوب» رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح این کشور از یگان‌های ارتش سوریه در قلمون شرقی بازدید کرد.

علی ایوب از شماری از مواضع و نقاط نظامی در قلمون شرقی بازدید و با تعدادی از رزمندگان در مواضع شان دیدار و پیام تشکر وتجلیل وافتخار بشار اسد به پیروزی‌های ارتش سوریه را ابلاغ کرد.

ژنرال ایوب قهرمانی و فداکاری مردان ارتش سوریه در نابود کردن گروه‌های تروریستی و آمادگی کامل آنان برای مقابله با دشمنان مردم سوریه و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر این کشور را مورد ستایش قراد داد.

انتهای پیام

نظر شما