شناسهٔ خبر: 25147753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تجلیل شدند

همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تقدیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، مراسم تجلیل و تقدیر برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دیگر مسئولان قرآنی و فرهنگی در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.

فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: برای نخستین بار بعد از برگزاری ۱۵ دوره مستقل آزمون مفاهیم در وزارت ارشاد و پس از آن در سازمان اوقاف، امسال هر دو نهاد با هم‌افزایی و همدلی بیشتر این آزمون را در ۴۰۰ شهر کشور به صورت همزمان در ۱۰ اسفند ماه سال گذشته برگزار کردند.

وی در ادامه با اشاره به تجلیل از ۳۰۰۰ نفر از برگزیدگان آزمون قرآن کریم، بیان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، امسال بین ۲۴۰ هزار نفر در ۲۷ رشته قرآنی برگزار شد که از میان آن‌ها ۳ هزار نفر به قید قرعه انتخاب شده و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.

 بر همین اساس، در بخش موسسات قرانی، موسسه قرانی حضرت مهدی(عج) اصفهان، امیرالمومنین(ع) کاشان، جامعه القران الکریم شاهرود و نور طبس شهرستان درمیان از استان خراسان جنوبی به عنوان موسسات برگزیده گروه های چهارگانه معرفی شدند.

در بخش استان ها، استان های اصفهان، قم، خراسان جنوبی و گلستان به عنوان استان های برگزیده گروه های چهارگانه و استان کرمانشاه با عنوان«شایسته تقدیر» معرفی شدند.

در بخش مربیان خانم ها معصومه عزیزی از خراسان رضوی، مرضیه اسدی از فارس، فاطمه فرسنگی از آذربایجان شرقی، حکیمه نصیری از مازندران و فاطمه ایرانمنش از کرمان معرفی شدند.

در بخش قرآن آموزان مسعود اکبری از استان مرکزی، آتنا علینقی از تهران، مسعود داوودی از همدان، اعظم اکبری از قزوین و اعظم اسدی از تهران به عنوان قرآن آموزان برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم معرفی شدند.

نظر شما