شناسهٔ خبر: 25147503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراض ها در ایروان از سرگرفته شد

مسکو - ایرنا - اعتراض های مخالفان انتخاب سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری پیشین ارمنستان به نخست وزیری این کشور، امروز (دوشنبه) در ایروان از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از ریانووستی همزمان با آغاز اولین روز کاری هفته در ارمنستان، راهپیمایی ها در چندین نقطه از ایروان پایتخت کشور، از جمله در مقابل دانشگاه دولتی این شهر آغاز شده است.
گزارش ها از ارمنستان حاکی از آن است که طی دو روز گذشته تعدادی از رهبران معترضان از جمله نیکول پاشینیان بازداشت شده اند.
سرژ سرکیسیان که پیش از این، دو دوره رئیس جمهوری ارمنستان بود، سه شنبه گذشته در پارلمان این کشور به مقام نخست وزیری برگزیده شد.
76 نفر از 93 نماینده حاضر در پارلمان ارمنستان، از نامزدی سرژ سرکیسیان حمایت کردند و 17 نفر نیز با آن مخالف بودند.
معترضان که سرکیسیان را به مدیریت ناکارآمد و بدتر کردن وضع اقتصادی کشور متهم می کنند، سه شنبه گذشته آغاز 'انقلاب مخملی' را اعلام کردند.
معترضان همچنین آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری تازه ارمنستان را متهم می کنند که از دوستان سرژ سرکیسیان است و وی با انتخاب شدن به نخست وزیری می خواهد با پیروی از مدل پوتین - مدویدف در روسیه، مجددا به مقام ریاست جمهوری این کشور بازگردد.
نخست وزیر ارمنستان که برای پایان دادن به تظاهرات چند روز اخیر در نشستی با نیکول پاشینیان رهبر مخالفان شرکت کرده بود، جلسه را پس از 3 دقیقه ترک کرد؛ وی دلیل این اقدام را لحن تند معترضان اعلام کرد.
براساس آخرین گزارش های رسمی، نیروهای امنیتی تاکنون 24 نفر از جمله 3 نماینده پارلمان ارمنستان را در پی تظاهرات بازداشت کرده اند.
اروپام** 1346**1479

نظر شما