شناسهٔ خبر: 25147357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اثر حجت الاسلام بهرام دلیر؛

«وجوه سیاسی اسماء حسنی» در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» به قلم حجت الاسلام بهرام دلیر برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

کتاب «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» عنوان چهل و ششمین کتاب گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت الاسلام بهرام دلیر منتشر شد.

در بخشی از این اثر آمده است:

«وجوه سیاسی اسماء حسنی» با روش معناکاوی در پی بومی‌سازی مفاهیم علوم سیاسی برآمده است. نگارنده موضوعاتی کلی همچون هم‌گرایی و انسجام، قدرت، معرفت و بصیرت، حکمت، رحمت، حفاظت و اطلاعات، اخلاق و خلاقیت سیاسی را از اسماء‌حسنی اصطیاد کرده و تمامی آن‌ها را به تفصیل مورد پژوهش قرارداده است. اما غیر از موضوعات کلی ریزموضوعاتی نیز مورد پژوهش قرار گرفته است. هریک از اسماء، با سه مفهوم تعلق، تحقق و تخلق مورد تحقیق واقع شده‌اند به این بیان که صاحبان قدرت در گام نخستین خود را متعلق به اسم و در گام دوم متحقق به آن و در گام سوم خود را متخلق به اسم کنند که از غیر اسماء‌حسنی خود را پیراسته و بدان‌ها آراسته کنند. ادعای تحقیق این است که نظام تشریع چون نظام تکوین مظاهر اسماء‌حسنی هستند.

کتاب «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» به قلم حجت الاسلام بهرام دلیر برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دوازدهم لغایت بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری عرضه خواهد شد.

نظر شما