شناسهٔ خبر: 25147225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

تعطیلی یک جایزه ادبی پس از 10 سال برگزاری

دبیر اجرایی یک جایزه ادبی از عدم موجودیت بودجه برای برگزاری یازدهمین دوره آن اشاره کرد و از تعطیلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد برزگر دبیر اجرایی جایزه حضرت علی‌اکبر(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون یازدهمین دوره از جایزه اظهار داشت: جایزه حضرت علی اکبر (ع) از سال 87 با کمک مستقیم مردم آغاز به کار کرد و اولین دوره خود را به مرحله اجرا در آورد.

وی افزود: تا سال گذشته 10 دوره به طور متوالی تلاش کردیم این جایزه را برگزار کنیم تا به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص مردمی در حوزه ادبیات آیینی جایگاه خود را در بین نویسندگان و شعرا تثبیت کرد.

دبیر اجرایی جایزه حضرت علی‌اکبر(ع) ادامه داد: امسال هم مقدمات کار با کمک هیأت حضرت علی‌اکبر (ع) در مهدیه مرودشت در این شهرستان استارت زده شد. تمام مراحل کار از جمله دعوت از میهمانان و سفارش تندیس‌ها صورت گرفت. ما حتی امروز تندیس‌ها را هم تحویل گرفتیم اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی کشور، بانیانی که هر سال به این جشنواره کمک می‌کردند و قشر اعظمی از آنان مردم بودند در جلسه روز گذشته اعلام کردند که امسال نمی‌تواند از برنامه حمایت کند.

به گفته برزگر، با توجه به برآوردها دیدیم امکان برگزاری بدون کمک حامیان وجود ندارد و علی‌رغم تبلیغات و هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیما و انتشار فراخوان همچنین وصول آثار اما ناچار به عذرخواهی شدیم. 

وی گفت: بنرهای تبلیغاتی از روز گذشته جمع‌آوری شد و جایزه در دوره یازدهم به حالت تعلیق در آمد اگر تا پایان سال یا سال آتی توانستیم بودجه را تهیه کنیم این جایزه را بدون وقفه برگزار خواهیم کرد اما در حال حاضر امکان برگزاری نیست.

دبیر اجرایی جایزه حضرت علی‌اکبر(ع) در پاسخ به اینکه جایزه برگزیدگان در چه سطحی قرار داشت، گفت: ما در معرفی برترین‌ها رتبه‌بندی نداریم و عمدتاً نگاه ما به اهدای جوایز مالی نیست اما این جایزه در بخش شعر و داستان برگزار می‌شد. هر سال دو موضوع اصلی و ویژه اعلام می‌شد. در بخش اصلی محوریت حضرت علی‌اکبر (ع) بود و در بخش ویژه هر سال موضوعی بدیع اعلام شد که امسال محوریت آرمان آزادی قدس بود. بنابراین برگزیدگان هر سال در دو بخش اصلی و ویژه به تفکیک معرفی می‌شدند.

برزگر در پایان در پاسخ به اینکه چه تعداد اثر برای این دوره واصل شده، گفت: در بخش شعر 1200 اثر و در بخش داستان حدود 90 اثر به دبیرخانه رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما