شناسهٔ خبر: 25147026 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۸ گام افزایش دوام رنگ موهایتان

بعد از اینکه موهاتون رو رنگ کردین، توصیه میشه که مو‌های خودتون را حداقل تا سه روز بعدش شستشو ندین. این موضوع به این خاطره که اگه موهاتون رو بلافاصله شستشو بدین، ممکنه که رنگ موی شما از بین بره و محو بشه.

صاحب‌خبر -

سرویس سبک زندگی فردا:   اگه شما رنگ موی خودتون رو تازه عوض کردین یا قصد این کار رو دارین نیازی نیست که نگران مراقبت از موی خودتون بعد از رنگ کردن باشین. چرا که در این مطلب به نقل از بیتوته قصد داریم که چند تا نکته اساسی برای مراقبت از موهاتون بعد از رنگ کردن به شما معرفی کنیم.

 

۸ گام افزایش دوام رنگ موهایتان

 

خیلی از ما دوست داریم که قیافه‌ها و ظواهر متفاوتی رو تجربه کنیم و وقتی که بخوایم استایل ظاهری جدیدی رو پیاده کنیم سعی می‌کنیم که موهامون رو تغییر بدیم. ممکنه که مدل‌های صاف، فر یا رنگ‌های مختلف رو امتحان کنیم. در واقع رنگ کردن مو یه موضوع فانتزی و هیجان انگیز برای ما محسوب میشه. در ادامه مطلب با ما همراه باشین.

چرا رنگ مو زود پاک میشه؟

 

گاهی اوقات ممکنه که ما از همه چیز‌هایی که باید قبل از رنگ آمیزی مو بدونیم آگاهی داشته باشیم. اما چه موارد و نکاتی رو باید برای بعد از رنگ آمیزی مو بدونیم؟ نکات مراقبت از مو بعد از رنگ کردن به اندازه کافی مهم هستن و باید به اون‌ها توجه داشته باشین. همچنین حداقل اینه که ما هیچ وقت دوست نداریم که رنگ موهامون زود از بین بره و محو بشه. این مطلب به شما تمام نکاتی رو که برای دوام رنگ موی خودتون نیاز دارین در اختیار شما میذاره. پس این مطلب رو تا انتها بخونین.

 

۱. مو هاتون رو بعد از سه روز بشویید

بعد از اینکه موهاتون رو رنگ کردین، توصیه میشه که مو‌های خودتون را حداقل تا سه روز بعدش شستشو ندین. این موضوع به این خاطره که اگه موهاتون رو بلافاصله شستشو بدین، ممکنه که رنگ موی شما از بین بره و محو بشه. بنابراین، هنگامی که مو‌های خودتون رو در یه سالن آرایشی رنگ میکنین، اجازه بدین که خودش خشک بشه و تا سه روز بعدش اون رو شستشو ندین.

 

۲. موهاتون رو با آب داغ شستشو ندین

ما همه دوست داریم که با آب گرم و یا داغ دوش بگیریم. با این حال، اما این کار خیلی توصیه نمیشه. بهتره که برای شستن موهاتون از آب سرد استفاده کنین. اگر بخواین میتونین از آب ولرم استفاده کنین، اما استفاده از آب داغ به طور کلی ممنوعه و توصیه نمیشه. دلیل استفاده نکردن از آب داغ اینه که رنگ مو‌ها رو با سرعت بیشتری محو میکنه.

 

۳. استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپو‌های دارای سولفات باعث خشک شدن مو‌ها و شکننده شدن اون‌ها میشن. همیشه بهتره از شامپو‌های بدون سولفات برای موهاتون استفاده کنین، زیرا که در غیر این صورت رنگ مو‌های شما سریع‌تر از بین میره. در زمان خریدن شامپو حواستون باشه که از انواع بدون سولفات شامپو‌ها بخرین.

 

۴. از وسایل گرمایشی استفاده نکنین

استفاده از محصولاتی که مو‌ها رو گرم یا داغ میکنن مثل سشوار‌های خشک کن، اتو مو برای صاف کردن و …، بلافاصله بعد از رنگ آمیزی مو میتونه باعث وارد اومدن آسیب به مو‌های شما بشه. این کار باعث میشه که مو‌های شما خشک و پر چین بشن. بنابراین، دقت کنین که از این محصولات گرمایشی به طور منظم استفاده نکنین. بذارین که موهاتون به طور طبیعی خشک بشن.

 

۵. موهاتون رو به طور منظم پیرایش کنین

توصیه میشه که مو‌های خودتون رو هر سه ماه یه بار پیرایش کنین. پس از رنگ آمیزی، مو‌های شما بیشتر مستعد آسیب و شکستن هستن. به منظور اجتناب از این آسیب، توصیه میشه که مو‌های خودتون رو به طور منظم هر دو تا سه ماه یک بار پیرایش کنین، که نه تنها از شکستن اون‌ها جلوگیری میکنه، بلکه باعث میشه که مو‌های سالم تری هم داشته باشین.

 

۶. استفاده از ماسک مو برای تقویت مو‌های رنگ شده

رنگ آمیزی مو‌های شما در واقع یه فرایند شیمیایی است. پس از اینکه موهاتون رو رنگ کردین، معمولا ممکنه که موهاتون پروتئین‌های خودشون رو از دست بدن. برای به دست آوردن پروتئین به مقدار قبل، معمولا بهتره که از ماسک مو حداقل یک بار در هفته استفاده کنین. شما می‌توانید به راحتی یه ماسک خونگی برای استفاده آماده کنین. روش تهیه به صورت زیر است:

 

مواد لازم:

یه عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری سس مایونز

 

روش استفاده:

یک تخم مرغ کامل رو تو یه کاسه بشکنین. بعد، سس مایونز اضافه کنین و خوب مخلوط کنین. مو‌های خودتون رو به چند قسمت تقسیم کنین و این ماسک رو روی تمام قسمت‌های موهاتون بمالین. بهتره که از ریشه‌ها شروع کنین تا به نوک مو‌ها برسین. این ماسک رو بذارین به مدت ۴۵ دقیقه روی موهاتون بمونه. موهاتون رو بعد از ۴۵ دقیقه در آب سرد با شامپو بدون سولفات شستشو بدین.

 

۷. از موهاتون در مقابل خورشید مراقبت کنین

 

گاهی اوقات، اشعه‌های مضر UV خورشید میتونه باعث وارد آمدن آسیب به مو‌های رنگ شده شما بشه. این منجر به محو شدن سریع‌تر رنگ موی شما نسبت به حالت طبیعی میشه. برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه از یه روسری برای پوشیدن موی سر خودتون از اشعه مضر آفتاب، حداقل چند ماه پس از رنگ آمیزی استفاده کنین.

 

۸. مصرف ویتامین‌ها

 

ویتامین‌ها برای رشد مو‌ها و حفاظت از اون‌ها ضروریه. علاوه بر حفظ مو‌ها و مراقبت از اون‌ها از بیرون، مهمه که سلامت درونی مو‌ها هم حفظ بشه. برای این کار، توصیه میشه که غذا‌های حاوی ویتامین C. مانند مرکبات بخورین و از پروتئین موجود در تخم مرغ، شیر، هویج و ... استفاده کنین.

نظر شما