شناسهٔ خبر: 25146919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور مردم در صحنه بسیاری از مسایل را حل می کند

سنندج - ایرنا - دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: حضور مردم در صحنه بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل می کند و همیشه نباید منتظر دولت و حاکمیت ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید احمد زرگر روز دوشنبه در نشست با فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تدبیر مردم بسیاری از مشکلات قابل رفع شدن است.
وی افزود: فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید معضلات را شناسایی، اولویت بندی کرده و به تذکر لسانی بپردازند و در مواقع لزوم و موارد معدود به مرجع قانونی ارجاع دهند.
حجت الاسلام زرگر از متولیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواست در انتخاب آمران به معروف و ناهیان از منکر و اعضای شورای این فریضه الهی دقت کنند و گزینش لازم در این ارتباط صورت گیرد.
وی در رابطه با تبیین نوع این گزینش ها گفت: به عنوان مثال اگر در اداره ای قرار است یکی از این آمران به معروف و ناهیان از منکر انتخاب شود هماهنگی با حراست برای گزینش کفایت می کند.
حجت الاسلام زرگر تاکید کرد: هر جایی حرکت خوب و موفقی صورت می گیرد عاملی نفوذی وارد می شود و آن را از مسیر درست خارج می کند بنابراین برای پیشگیری از ورود این عاملان نفوذی دقت در گزینش افراد، اهمیت دارد.
وی یادآور شد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی و کسانی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر عضو هستند مسئولیت سنگین تری در اجرای این فریضه الهی بر عهده دارند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر از هیچکس ساقط نیست و فریضه ای برای همه مومنین اجرای آن واجب است.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی افزود: باید کاری کنیم که جامعه سالم باشد و بر اساس دستورهای الهی پیش رود که این به جز با امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر نیست.
نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر در جامعه ای چشمان بینا نباشد تا هشدار دهند، آن جامعه به مسیر نادرستی می رود.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: اگر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل نشود، شر بر جامعه حاکم می شود و خداوند نیز آن جامعه را به دلیل عمل نکردن به فریضه الهی رها می کند.
امام جمعه مریوان هم در این نشست گفت: برتری جامعه اسلامی به عمل به امر به معروف و نهی از منکر است.
ماموستا مصطفی شیرزادی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر راه و رسم صالحین است و آبادانی جامعه هم به آن وابسته است.
وی یادآور شد: استان کردستان مردمی شریف دارد که با وجود این همه هیاهو و تبلیغات استکبار، نظام اسلامی را رها نکرده و همواره حامی و پشتیبان نظام هستند.
ماموستا شیرزادی با بیان اینکه این مردم بارها در میدان، استکبار را به زانو درآورده اند، افزود: عزیزان و مسئولان به فکر جوانانی باشند که در این منطقه با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.
6108/9102

نظر شما