شناسهٔ خبر: 25146764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشنهاد خلاقانه ناسا به مناسبت روز زمین+فیلم

به مناسبت روز زمین، ناسا انواع تکنولوژی‌های خلاقانه را به کار گرفته تا عموم مردم را تشویق کند با استفاده از ابزارهای آنلاین تصاویرشان از مناظر زمین را با هشتگ #NASA4Earth به اشتراک بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا وبه نقل از اسپیس، به مناسبت روز زمین، ناسا همه افراد را دعوت کرد تا از مناظر زمین در کل جهان تصاویری را  با هشتگ #NASA4Earth به اشتراک بگذارند.

اخیرا ناسا چندین پوستر مرتبط با روز زمین را در وبسایت خود به اشتراک گذاشته است تا افراد بتوانند تصاویر گرفته شده از موجودات دریایی و گیاهان و دیگر مناطق زمین را دانلود کنند.

اگر به تصاویر و داده‌های مربوط به زمین علاقه‌مند هستید، از وبسایت "چشم ناسا"(NASA Eyes) استفاده کنید. وبسایت چشم ناسا که به‌عنوان گوگل ارث فضا هم شناخته می‌شود، از طریق آدرس eyes.nasa.gov در دسترس بوده و محتوای مختلفی شامل شبیه‌سازی‌های انجام‌ شده توسط مهندسان ناسا و ویدیوها و پویانمایی‌های تهیه‌ شده توسط این سازمان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این وبسایت نشان می‌دهد که تمام ماهواره‌های مدار زمین اکنون در کدام ناحیه قرار دارند.

به لطف برخی از ابزارهای ناسا شما می‌توانید داده‌های خود درباره علوم زمین را به اشتراک بگذارید.

سرویس "دید جهانی"(Worldview) افراد را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر تغییرات سطح زمین را مشاهده کنند. شما می‌توانید روی تصویر هر منطقه از جهان زوم کنید و پس از بزرگنمایی آن تصویر، یک تصویر GIF درست کرده و آن را به اشتراک بگذارید. این تصاویر نشان می‌دهند که در کدام ناحیه زمین، آتشفشان، تندباد دریایی و یا هر چیز دیگری در حال رخ دادن است.

برنامه گوشی هوشمند "GLOBE Observer" یک برنامه رایگان است که به افراد کمک می‌کند تا مکان‌های پرورش لارو پشه را شناسایی کنند. هدف ناسا از این کار جلوگیری از گسترش بیماری زیکا و سایر بیماری‌هایی که پشه‌ها ناقل آن هستند، است.

ناسا نیز در مراسم روز زمین که روز گذشته در "دیسکاوری گرین"(Discovery Green) از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر برگزار شد، شرکت کرد. دیسکاوری گرین یک پارک عمومی در مرکز شهر هوستون، در ایالت تگزاس ایالت متحده آمریکا است. ناسا این رویداد را به عنوان یک نمایشگاه جهانی بازیافت توصیف کرد. دانشمندان ناسا نیز در مورد اهمیت تصاویر زمین و محیط زیست صحبت کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما