شناسهٔ خبر: 25146727 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمرانی: جام فجر دستاورد فنی برای تکواندوکاران نداشت

R41383/P41383/S9,1299/CT12

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان: با توجه به حضور تکواندوکار سطح پایین خارجی، جام فجر دستاورد فنی برای ملی پوشان نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مهرو کمرانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در خصوص حضور ملی پوشان تکواندو بانوان در رقابت‌های بین المللی جام فجر گفت: مسابقات بین المللی جام فجر بانوان از نظر فنی اصلا خوب نبود و کمکی به ملی پوشان ما نکرد، اما برای تکواندوکاران خارجی شرکت کننده، رقابت با ایرانی‌ها بسیار خوب بود.

وی افزود: تکواندوکاران اصلی اردونشین بانوان در قالب تیم الف. البرز و سایر تکواندوکاران که عموما از استان البرز بودند، در قالب تیم البرز ب. در پیکار‌های جام فجر شرکت کردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با اشاره به تیم‌های شرکت کننده در جام فجر تکواندو بانوان گفت: تیمی مثل جمهوری آذربایجان یک تا 2 ملی پوش در ترکیب خود داشت، روسیه و پاکستان هم با چند تکواندوکار در این مسابقات شرکت کردند و تنها افغانستان با نفرات زیادی به جام فجر آمده بودند و در مجموع تیم‌ها ترکیب کاملی در مسابقات نداشتند.

وی ادامه داد: تنها حسن حضور اردونشینان در پیکار‌های جام فجر این بود که انتخابی کوچکی بین آن‌ها برگزار شد و توانستیم عملکرد آن‌ها را پس از چند مرحله اردو ببینیم و به عنوان مثال انتخابی خوبی در وزن ششم شاهد بودیم. همچنین بعد از تمرین تاکتیک و تکنیک‌های جدید مثل ضربات سر و چرخشی، بازخورد آن را در مسابقات به خوبی دیدیم و حالا می‌دانیم که به تمرینات بیشتر یا کمتری در این مورد نیاز دارند یا خیر.

کسب 10 امتیاز المپیکی 

کمرانی با اشاره به کسب امتیازات المپیکی برای برخی نفرات اردونشین گفت: مزیت دیگر حضور در جام فجر، کسب 10 امتیاز المپیکی برای ناهید کیانی در وزن سوم و کیمیا علیزاده در وزن پنجم بود که به راحتی در ایران بدست آمد و این موضوع برای مسابقات آینده بسیار اهمیت دارد.

وی در خصوص شرکت بانوان تکواندوکار در تورنمنت بین المللی یونان افزود: هنور بلاتکلیفیم، چون امروز باید به یونان سفر کنیم، اما منتظر صدور روادید هستیم. حضور در این مسابقات برایمان مهم است، شاید نتوانیم در مدال آوری موفق باشیم، چون تکواندوکاران در فاز تمرینات استقامتی حضور دارند، اما بهترین‌های دنیا از جمله قهرمانان جهان و المپیک در این پیکار‌ها حضور دارند و می‌تواند محک خوبی برای تکواندوکاران باشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: در صورت لغو حضور تکواندوکاران در مسابقات یونان، تمرینات خود را تا رقابت‌های قهرمانی آسیا با همین برنامه ادامه می‌دهیم و برای هم هوایی یک اردو در شهری دیگر برگزار می‌کنیم تا با شرایط ویتنام محل برگزاری مسابقات آسیایی یکسان باشد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما