شناسهٔ خبر: 25146574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خادم: اینکه به فدراسیون برگشتم دلیل نمی‌شود از مواضعم عقب‌نشینی کرده باشم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: قهرمانان ملی ما این جریان را دقیق دنبال می‌کنند که آیا در شرایط سختی که امروز تمرین و تلاش می‌کنند از سوی رجال سیاسی و دستگاه دیپلماسی که در موضوع تصمیم‌گیری هستند حمایت خواهند شد یا نه؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، رسول خادم در گفت و گو با برنامه ورزشی رادیو تهران، در خصوص بازگشت دوباره‌اش به فدراسیون کشتی گفت: از مردم عزیز و خانواده بزرگ کشتی که در این مدت پیگیر این موضوع بودند و حمایت کردند تشکر می‌کنم؛ در واقع برنامه‌ای برای بازگشت مجدد نداشتم و شاید اگر خواست و محبت دوستان نبود این بازگشت اتفاق نمی‌افتاد.
وی در خصوص برنامه‌های کشتی در سال پیش‌رو عنوان کرد: بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را با دو ماه فاصله که زمان مناسبت‌تری نسبت به دوره‌های قبل است داریم این موضوع موجب شد شرایطی را فراهم کنیم تا انتخابی تیم ملی را در فاصله زمانی مناسبی تا بازی‌های آسیایی برگزار کنیم. مرحله اولیه انتخابی تیم‌های ملی انجام شد و مرحله نهایی هم اواخر اردیبهشت‌ماه با حضور تمام مدعیان برگزار خواهد شد. مبنای اصلی انتخاب نفرات برای پوشیدن پیراهن تیم ملی نتایج انتخابی خواهد بود اما از اختیارات کادرهای فنی است که در صورتی که این انتخاب خروجی لازم را نداشت می‌تواند با استفاده از انتخابی درون‌اردویی یا اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی نفرات مورد نظر را انتخاب کند.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که ممکن است در برخی اوزان دو نماینده عازم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی شوند و شاید شورای فنی تشخیص دهد در برخی اوزان باید یک نماینده در هر دو رویداد به میدان برود.
خادم در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشتش به فدراسیون آیا این تصمیم قطعی است یا هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد گفت: نگرانی من خیلی بیشتر از قبل است؛ اینکه به فدراسیون برگشتم دلیل نمی‌شود از مواضعم عقب‌نشینی کرده باشم یا مشکلی حل شده باشد. وقتی اعضای مجمع دو بار استعفای من را نپذیرفتند باید در کنار خواست این عزیزان بایستم.
وی ادامه داد: مسائلی را مطرح کردند که به منافع ملی ما گره خورده است اما هیچ پاسخی از سوی شورای امنیت ملی برای حمایت از قهرمانان ملی که به خاطر عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی ممکن است با محرومیت مواجه شوند دریافت نکرده‌ایم. این سکوت نه به نفع قهرمانان ملی، نه ورزش و نه فضای کشور خواهد بود. نه با سکوت ما این مشکل حل خواهد شد و نه می‌توانیم زمان را متوقف کنیم به زودی با جریانی که تلاش می‌کنند با افزایش محرومیت‌ها مانع موفقیت ما در میادین بین‌المللی شود، مواجه خواهیم بود.
رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که قرار است جلسه‌ای میان کمیته بین‌المللی المپیک و نمایندگان کمیته ملی المپیک ایران برگزار شود،‌ گفت: این موضوع فراتر از توان کمیته ملی المپیک است حتی فراتر از توان یک شخص یا یک نهاد است. حتما نیازمند حضور نمایندگان توانمندی از وزارت خارجه و امنیت ملی است. این کار یک کار تیمی است همانطور که در دنیا با برنامه‌ریزی این موضوع را دنبال می‌کنند دستگاه دیپلماسی ما هم باید تیمی را تعیین کند تا با همکاری کمیته ملی المپیک از حق ورزش ایران دفاع کند.
خادم ادامه داد: 35 سال است که قهرمانان ما فداکارانه در این سال‌ها دفاع کرده‌اند اما از این پس با محرومیت‌های سنگینی مواجه خواهند شد اگر قرار باشد دستگاه دیپلماسی و رجال سیاسی در این موضوع سکوت کنند و بی‌تفاوت از کنار قهرمانان عبور کنند زمانی که تعلیق و محروم می‌شویم می‌خواهند کمک کنند؟ قرار نیست این مسئله تنها توسط یک کارشناس حل شود.
وی افزود: صراحتاً‌ اعلام می‌کنم قهرمانان ملی ما این جریان را دقیق دنبال می‌کنند که آیا در شرایط سختی که امروز تمرین و تلاش می‌کنند از سوی رجال سیاسی و دستگاه دیپلماسی که در موضوع تصمیم‌گیری هستند حمایت خواهند شد یا نه؟ هر قدر که این موضوع عقب بیفتد و به مسابقات جهانی نزدیک شویم تهدیدها بیشتر می‌شود و به نوعی این تهدیدات برای قهرمانان ملی ما افزایش پیدا می‌کند.
رئیس فدراسیون کشتی درباره نامه‌اش بعد از بازگشت مجدد به فدراسیون و انتقاد از وزارت ورزش در خصوص اینکه آیا موضوع دیگری هم بنده  او و وزارت وجود یا نه‌، گفت: وزارت ورزش مجبور است بنده را یک مدت دیگر هم تحمل کند. اجازه دهید درباره این موضوع بیشتر صحبت نکنم امیدوارم دستگاه ورزش کشور نهایت تلاشش را نه برای کشتی بلکه برای تمام رشته‌ها انجام دهد تا این مسیر سخت و پرحاشیه را تا بازی‌های آسیایی طی کنند.
خادم درباره انتقاداتی که به عملکرد کشتی می‌شود،‌  گفت: کار ورزش قهرمانی برای تمام رشته‌ها و کشورها فراز و نشیب‌هایی دارد که در برخی موارد بیشتر نمود پیدا می‌کند اما اعتقاد داریم کشتی ظرفیت‌های فرهنگی خودش را دارد که آنها را حفظ کرده و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد امکان حفظ جایگاهش را در جهان خواهد داشت اما امکان دارد در دوره مدیریت هر رشته ورزشی نتوان به نحو مطلوب برخی نتایج مورد انتظار را کسب کرد اما دلیل نمی‌شود بگوییم کشتی تمام شده است چون ورزش ملی ما است و در تمام کشور این عشق و علاقه وجود دارد.
وی با اشاره به سفر روز گذشته‌اش به اندیمشک گفت:‌ روز گذشته به سالن کوچکی در اندیمشک رفتم که حدود 300 مدال آسیایی و جهانی در این سال‌ها از دل این سالن بیرون آمده است یک سالن کوچک در اندیمشک به عنوان قطب کشتی فرنگی در استان محرومی مانند خوزستان حتما خانواده بزرگ کشتی مردان بزرگی دارد که می‌توانند خیلی بهتر از من این رشته را اداره کنند.
رئیس فدراسیون کشتی درباره هزینه‌های فدراسیون در 4 سال گذشته و انتقادات به این مبلغ گفت:‌ آن هزینه کارنامه مالی 4 ساله فدراسیون بود، ورود نقدی به فدراسیون بخشی توسط وزارت ورزش، بخشی کمیته ملی المپیک و بخشی از سوی اسپانسرها تأمین می‌شود. حجم مسابقات بین‌المللی که در ایران برگزار می‌شود هزینه‌های سنگین خودش را دارد از طرفی حجم مسابقات داخلی ملی ما چندین برابر شده است .  خیلی از هزینه‌ها را مجبوریم از طریق ارتباطاتی که با سازمان‌ها داریم تأمین کنیم. طبیعتاً‌ فدراسیون نمی‌تواند این هزینه‌ها را نقدی پرداخت کند اما تلاش می‌کند با ارتباطاتی که دارد دستگاه‌های عمومی و خصوصی را مجاب به هزینه کردن برای کشتی از منابع خودشان کند. گزارشی که ارائه شد هزینه برنامه‌ای بود در واقع حدود 20 میلیارد تومان به صورت نقدی در حساب فدراسیون پول آمده است که صرف هزینه‌های جاری شده است اما سایر هزینه‌ها را با ارتباطات خود تأمین کرد‌ه‌ایم.
رسول خادم در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشتش به فدارسیون آیا ممکن است در شرایطی قرار بگیرد که مجدداً فدراسیون را رها کند یا نه،‌گفت: وقتی رفتم برای برگشتن نرفته بودم می‌دانم در شرایطی برگشته‌ام که نمی‌خواهم فدراسیون را رها کنم اما حضور ما در جایگاه مدیریتی تا زمانی معنا دارد که بتوانیم به وظایف‌مان عمل کنیم و کار کنیم اگر قرار باشد آنقدر موانع ایجاد شود که دیگر نتوان کاری انجام داد دیگر لزومی به حضور نخواهد بود. حمایت مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ما باعث می‌شود تلاش کنیم این موانع را از سر راه برداریم، اما با موانع بزرگی مواجه هستیم که نیاز دارد مسئولان بلندپایه هم به میدان بیایند.

 

 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما