شناسهٔ خبر: 25146352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش 23 درصدی ورود زندانیان به زندان‌های گیلان

نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری استان گیلان تعداد کثیر زندانیان را یکی از معضلات کشور برشمرد و در عین حال گفت: ظرف 3 سال گذشته شاهد کاهش 23 درصدی ورود زندانیان به زندان‌های استان گیلان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد سیاوش‌پور در نشست ماهانه شورای قضایی استان که در اداره کل زندان‌های استان برگزار شد با تقدیر از اقدامات زیرساختی صورت گرفته در زندان مرکزی استان، رویکرد موجود در خصوص آموزش و آماده‌سازی زندانیان برای ورود به بازار کار را مناسب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به این‌که «زندانیان قشری آسیب دیده و همچنین آسیب زننده محسوب می‌شوند» تصریح کرد: ارائه آموزش‌های کاربردی،تکلیفی بر دوش مسئولان است تا این افراد بتوانند در بازگشت به جامعه،مشغول به کار و فعالیت شوند.

وی کمبود اعتبار و امکانات در این خصوص سبب کندی اقدامات موثر شده که امید است با تلاش مسئولان مرتفع شود.

این مقام ارشد قضایی تعداد کثیر زندانیان را یکی از معضلات کشور برشمرد و افزود: ظرف 3 سال گذشته شاهد کاهش 23 درصدی ورود زندانیان به زندان‌های استان گیلان بوده‌ایم.

وی همچنین به حوزه سلامت و نظارت بر رستوران‌ها و مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و دارویی اشاره کرد و گفت:در جهت حفظ سلامت مردم، نظارت بر این مراکز به طور پیوسته ادامه دارد و دادستانی،اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی با همکاری سایر نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی در راستای پاسداری از حقوق عامه، با متخلفان این عرصه به شدت برخورد می‌نمایند.

وی منویات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی را از دغدغه‌های قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: عمل به این خواست معظم له باید در بستر زندگی همگان تحقق عملی پیدا کند و استفاده از کالای خارجی تنها به وقت ضرورت و عدم وجود مشابه داخلی محدود شود.

رئیس کل دادگستری گیلان مبارزه با قاچاق کالا را مهمترین اقدام در راستای حمایت از کالای ایرانی دانست و یادآور شد: دستگاه قضایی بر مجاری ورود کالا به استان نظارت بیشتری صورت خواهد داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد:ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضا برای تحقق شعار امسال و حمایت قضایی از واحدهای تولیدی استان فعالتر عمل نماید .

سیف اله مسرور بازرس کل گیلان نیز در این نشست به موضوع تغییر کاربری غیرقانونی اراضی تحت عناوین گوناگون در استان پرداخت و تصریح کرد:سازمان بازرسی به این موضوع وارد شده و با تغییر کاربری اراضی خلاف مقررات قانونی، قاطعانه در چارچوب قانون برخورد می‌کند .

انتهای پیام

نظر شما