شناسهٔ خبر: 25146229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند|برکات زندگی شهدا از اطمینان آنها به وعده الهی بود

R41348/P1494/S6,56/CT12

امام جمعه فردوس گفت: آنچه موجب برکت در زندگی شهدا شد اطمینان به وعده خدا بود و آنها به بشارت قرآن و وعده الهی ایمان داشتند و با اهدای جان خویش با خداوند معامله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی در برنامه معبر آسمان که ویژه شهید حسن هوشنگ‌نژاد در سنگر فرهنگی شهید تقوایی شهرستان فردوس برگزار شد اظهار داشت: آنها به بشارت قرآن و وعده الهی ایمان داشتند و با اهدای جان خویش با خداوند معامله کردند.

وی با اشاره به سخن امام سجاد (ع) در فرازی از صحیفه سجادیه گفت: خدایا اگر عمرم مرتع و چراگاه شیطان شد مرگم را برسان و باید دعای همه ما نیز این باشد چون مرگ از زندگی که در مسیر معصیت و نافرمانی خدا باشد بهتر است.

امام جمعه فردوس با تجلیل از کارهای فرهنگی که توسط کانون فرهنگی روایت شهرستان فردوس در راستای ترویج سیره عملی زندگی شهداء انجام می‌شود تاکید کرد: اینجانب تاثیر این کارها را به مراتب بیشتر از آنچه خود به عنوان امام جمعه انجام می‌دهم می‌دانم و مردم نیز باید قدردان اینگونه جلسات باشند.

مسئول کانون فرهنگی روایت فردوس نیز در این مراسم به بیان ویژگی‌های برجسته شهید حسن هوشنگ‌نژاد پرداخت و افزود: اخلاص در عمل و بصیرت و زمان شناسی از خصوصیات بارز این شهید بود.

محمدحسین ناظری گفت: در اولین اعزامش مبلغی اندک را با اصرار به عنوان حقوق به شهید می‌دهند که بلافاصله تمام آن را در راه خدا انفاق می‌کند و هنگامی که از او سئوال می‌شود چرا مدرسه و امتحانات را رها کردی و به جبهه رفتی می‌گوید امتحانی بس بزرگتر در پیش است.

وی عنوان کرد: شهید هوشنگ‌نژاد در اولین حضور در جبهه در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و به اتفاق شهید عربی یکی از ژنرال‌های عراقی را در حالی که زخمی شده بود دستگیر کرد و این نشان از روحیه شجاعت این شهید داشت.

مسئول کانون فرهنگی روایت فردوس تصریح کرد: این شهید با آنکه جثه نحیف و لاغری داشت در عملیات خیبر به عنوان خمپاره انداز 60 میلیمتری که کاری سخت است، شرکت کرد.

ناظری خاطرنشان کرد: شهید هوشنگ‌نژاد در اسفند ماه سال 1362 و هنگامی که تنها 20 بهار از زندگیش می‌گذشت وقتی عملیات خیبر به اهداف خود نرسید و دستور عقب نشینی به نیروها داده شد در آخرین لحظه وقتی دوستان همرزمش از او خواستند سوار قایق شود تا برگردند گفت "ما می‌مانیم و مقاومت می‌کنیم" و اینگونه بود که بعد از 11 سال جاویدالاثر بودن استخوان‌هایش بر دوش مردم فردوس تشییع شد.

وی یادآور شد: سنگر فرهنگی شهید تقوایی به همت خانواده این شهید گرانقدر و همت جمعی از خیرین در منزل پدری شهید احداث و در اختیار کانون فرهنگی روایت شهرستان فردوس قرار گرفته است.

مسئول کانون فرهنگی روایت در تشریح فعالیت‌های این سنگر گفت: در این مکان برنامه‌های فرهنگی جهت اقشار مختلف مردم با تکیه بر سیره زندگی شهداء برگزار می‌شود.

ناضری خاطرنشان کرد: با همت خیرین و امام جمعه فردوس 3 میلیون تومان کتاب خریداری شده و به زودی کتابخانه‌ای کوچک در قالب "وقف کتاب" در این سنگر راه‌اندازی خواهد شد و مردم  می‌توانند با اولویت کتاب‌های دفاع مقدس و شهداء آنها را وقف این کتابخانه کنند.

انتهای پیام/ ع         

نظر شما