شناسهٔ خبر: 25145932 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با چه ترفندی از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی خلاص شویم

با گذشت زمان بوی دوست داشتنی لباس های تمیز کم کم ناپدید می شود و با باز کردن در ماشین، بوی نامطبوعی از آن خارج می شود. این بوی بد می‌گوید که ماشین لباسشویی شما محل تجمع باکتری ها و قارچ های بد بو شده و باید آن ها را از بین ببریم.

صاحب‌خبر -

ایلنا؛ ماشین لباسشویی یعنی لباسهای بدون لکه و ملحفه های خوش بو، یعنی تمیزی. شاید فکر می کنید ماشین لباسشویی به عنوان یک ابزار شوینده که مرتباً با آب و مواد پاک کننده سر و کار دارد، نیازی به تمیز شدن ندارد. اما با گذشت زمان بوی دوست داشتنی لباس های تمیز کم کم ناپدید می‌شود و با باز کردن در ماشین، بوی نامطبوعی از آن خارج می‌شود.

این بوی بد می گوید که ماشین لباسشویی شما محل تجمع باکتری ها و قارچ های بد بو شده و باید آن ها را از بین ببریم چون به لباس های شما منتفل می شود. این مطلب توضیح می دهد که چطور با چند راه حل ساده می توانید عطر فوق العاده لباس های تمیز را برگردانید.

چرا ماشین لباسشویی بو می دهد؟

دلیل این بوی نامطبوع، رطوبتی است که در داخل ماشین لباسشویی مانده است بنابراین تا جایی که می توانید باید رطوبت محفظه خارجی و داخلی ماشین خود را کم کنید. فرقی نمی کند شما به طور مرتب از ماشین لباسشویی استفاده کنید یا در اغلب موارد، قیمت ماشین لباسشویی شما گران باشد یا ارزان، این بوی بد را تجربه خواهید کرد.

به موقع خارج نکردن لباس های شسته شده و ماندن طولانی مدت لباس های مرطوب داخل محفظه لباسشویی، آن را به مکان مناسبی برای تولید و رشد قارچ ها و باکتری ها تبدیل می کند که باعث ایجاد بوی بد می شوند. لباس های خیس را برای مدت طولانی در ماشین نگاه ندارید.

یکی از قسمت های فراموش شده ماشین های لباسشویی، شیارهای لاستیکی دور درب ماشین است، بعد از هر بار شست و شو با یک دستمال نخی آن ها را هم کاملاً خشک کنید. برای رفع نم باقی مانده در فضای داخلی و واشر چرمی بهتر است تا چند ساعت بعد از اتمام شست و شو، درب ماشین را نیمه باز بگذارید تا کامل خشک شود.

چگونه مشکل را حل کنیم؟

منبع بو هر جایی ممکن است باشد و خیلی مشخص نیست، با این حال لاستیک درب ورودی و محفظه دیگ جزو مناطق اصلی ایجاد بو هستند. برای قدم اول از محفظه مخصوص مواد شوینده شروع کنید. با کمک دفترچه راهنما، روش خارج کردن محفظه مواد شوینده را پیدا کرده سپس با کمک شوینده و مسواک، جرم این محفظه را کاملاً از بین ببرید.

اگر با پر کردن بیش از حد آن مقداری از مواد شوینده مایع در اطراف آن باقی مانده، به مرور زمان با تغییر رنگ، بوی بد ایجاد می کنند. حتماً لکه های ایجاد شده را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. در قدم بعد، حلقه لاستیکی روی در را بررسی کنید و جرم های داخلی آن را با استفاده از اسفنج کفی و دستمال تمیز کنید.

اگر کپک می بینید، آن را به کمی سفید کننده رقیق شده آغشته نمایید و کمی صبر کنید تا به خورد کپک برود بعد به خوبی خشک کنید.

به جای سفید کننده می توانید ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین را جایگزین کنید. در قدم سوم درب فیلتر پایین کابین ماشین لباسشویی را باز کرده و فیلتر را هم با مسواک جرم گیری کنید.

مطمئن شوید که در فیلتر پمپ تخلیه، شی خاصی گیر نکرده باشد. به طور کلی استفاده از مواد شوینده مایع به مراتب بیشتر موجب بوی بد ماشین لباسشویی می شود، سعی کنید بیشتر از پودر برای شست و شو استفاده کنید.

2

برویم سراغ محفظه داخلی، محصولات پاک کننده زیادی در فروشگاه اینترنتی یا بازار است که می توانید از آن ها استفاده کنید. هم چنین، در تنظیمات برخی از ماشین های لباسشویی مانند لباسشویی ال جی ، برنامه پاک سازی فضای داخلی هست. به هر حال راهکارهای ارزان تر و بهتری هم وجود دارند، چند معجون جادویی وجود دارد که می توانید از آن ها برای تمیز شدن حفره ها و دیگ استفاده کنید.

هر 6 ماه یک بار دو لیوان سرکه سفید درون ماشین بریزید و درب ماشین را بسته، اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس ماشین را در طولانی ترین زمان و داغ ترین دما تنظیم و اجازه دهید تا عمل شست و شو بدون لباس انجام شود. این عمل را می‌توانید برای بوهای سرسخت، با ترکیب جوش شیرین و سرکه هم امتحان کنید.

به این ترتیب که نصف پیمانه سرکه داخل محفظه ماده شوینده و  نصف پیمانه جوش شیرین را به محفظه دیگ اضافه کنید و بعد برنامه شست و شو را راه بیاندازید.

با استفاده از مایع سفید کننده و آب داغ هم می‌توانید ماشین لباسشویی را پاکسازی کنید. در مدل های قدیمی به طور مستقیم و در مدل های جدید، در محل مخصوص مایع لباسشویی، یک فنجان مایع سفید کننده ریخته و اجازه دهید با آب گرم چند دقیقه کار کند.

چرخش آب داغ و مایع سفید کننده در مخزن داخلی ماشین لباسشویی به صورت فوق العاده ای موجب پاکسازی ماشین می شود. خوب است طی دوره های زمانی منظمی ماشین لباسشویی را از لحاظ فنی سرویس نمایید.

در بسیاری از مواقع نیازی به تعمیر نیست و شما می توانید با این راه حل های ساده، بوی دوست داشتنی لباس های تمیز را دوباره به آن ها باز گردانید. زنبیل از اطلاعات مفیدی می نویسد که شما دوست دارید، نظرات خود را در شبکه های اجتماعی،‌ با ما در میان بگذارید و برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

نظر شما