شناسهٔ خبر: 25145747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| هندبال استان البرز از"سرباز قهرمان" استفاده می‌کند

R41451/P1494/S6,50/CT2

رئیس هیئت هندبال استان البرز با بیان اینکه هندبال استان البرز از سرباز قهرمان استفاده می‌کند، گفت: دریافت سالن و امکانات ورزشی از شهرداری برای هیئت‌های ورزشی خلاف قانون نیست و برخی ورزشکاران از این امکانات بی‌اطلاع هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیئت هندبال استان البرز از شهریور سال 95 که ریاست فدراسیون هندبال برای حسین عطایی حکم سرپرستی امضا کرد، روندی ثابت و همراه با آرامش را طی می‌کند. بعد از دوره سرپرستی و برقراری مجمع انتخاباتی حسین عطایی با کسب 13 رای از 14 رای ماخوذه به عنوان رئیس هیئت هندبال استان البرز برگزیده شد و این روندی شد برای یک دوره جدید در هیئت هندبال استان البرز. در گذشته هندبال البرز دچار اختلافات زیادی بود و حتی برخی از این کشمکش‌ها به فضای رسانه کشیده و در مصاحبه‌ها ظهور و بروز داشت.

سال 94 و 95 برای هیئت هندبال استان البرز عجیب بود. سال 94 رئیس هیئت هندبال البرز در مجمع انتخاباتی عجیبی که بعد از سه دوره رای‌گیری و با حواشی بسیار همراه بود انتخاب شد؛ در سال 95 هیئت هندبال البرز برگزاری دو مجمع انتخاباتی را به خود دید. فخاری مسئولیت این هیئت ورزشی را عهده‌دار شد و پس از چندماه استعفا کرد و بار دوم حسین عطایی عهده‌دار مسئولیت این ورزش در البرز شد. حال بعد از کش و قوس‌های فراوان خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگوی تفصیلی با حسین عطایی، رئیس هئیت هندبال استان البرز  آخرین برنامه‌ها و نقطه نظرات را از وی جویا می‌شود.

تسنیم: شما چند سال سکان‌دار هیئت وزنه برداری البرز بودید؛ چه تجربه‌ای از  وزنه برداری به هندبال منتقل کردید؟

 عطایی: اول این را بیان کنم که در ابتدای مسئولیتم در هیئت وزنه برداری از سالن ورزشی مطهری بازدیدی داشتم؛ وضعیت وزنه برداری در این سالن اسفناک بود و یک تخته وزنه‌برداری بسیار کوچک برای تمرین وزنه برداران اختصاص داشت. با انجام مکاتبات هیات؛ از طرف شهرداری به هیئت وزنه برداری کمک‌های خوبی انجام شد و این مساعدت‌ها در روحیه ورزشکاران بسیار تاثیرگذار بود. تعامل بهترین آورده و ثمره من از هیئت وزنه برداری برای هندبال است.این را هم بگویم در هیئت وزنه برداری استعفا ندادم بلکه دوره مسئولیتم به اتمام رسید. به دلیل مشغله‌های کاری و تحصیلی دیگر کار در هیئت وزنه‌برداری را ادامه ندادم؛ بعد از اتمام مسئولیتم در هیئت وزنه برداری رئیس اداره تربیت بدنی وقت به بنده پیشنهاد حضور در هیئت هندبال را داد و از من قول گرفتند که کار را در هیئت ورزشی دیگر ادامه دهم.

تسنیم: یعنی آقای گل محمدی اعتقاد داشت که مدیران شهری باید در هیئت‌های ورزشی حضور داشته باشند؟

 عطایی: بله! من به رئیس وقت گفتم زمان هدایت یک هیئت ورزشی را ندارم و هندبال را هم نمی‌شناسم؛ ایشان به من گفت که هندبال استان البرز خیلی ضعیف است و درگیری‌هایی در هیئت وجود دارد. موفقیت امروز هیئت هندبال این است که دیگر حواشی  و اختلافات گذشته به هیچ عنوان وجود ندارد و آموزش و پرورش نیز امروزه در زمینه استعدادیابی بسیار هیئت هندبال را  کمک می‌کند.

تسنیم: با مشغله‌هایی که در مدیریت شهرداری کرج وجود دارد، وقتی برای هیئت هندبال دارید؟

 عطایی: من هفتگی برای هیئت هندبال زمان گذاشته و جلسات مکرر داریم. تیم کنونی هیئت هندبال استان البرز بسیار خوب است و افرادی مانند حدادی، خادمی، خانم اخلاقی و قره حسن‌لو تلاش‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند. قالب تیم‌های هندبال استان البرز به مسابقات کشور اعزام می‌شوند. در سال 97 هیئت هندبال استان البرز از "سرباز قهرمان" نیز استفاده می‌کند.در ضمن سپاه پاسداران استان البرز یکی از سالن‌های ورزشی را در اختیار هیئت هندبال استان البرز قرار داده تا در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

تسنیم: به نکته خوبی اشاره کردید؛ دبیر هیئت هندبال استان البرز استفاده از سالن ورزشی محمود آباد را رد کرد و گفتند سالن اختصاصی برای ورزش هندبال نداریم؛ ارزیابی شما چیست؟

عطایی: یکی از هدف‌های ما این است که خانه هندبال استان البرز  راه‌اندازی شود. تا پایان دوره ریاست من در هیئت هندبال استان البرز حتما خانه هندبال استان البرز راه‌اندازی می‌شود. مشکل اساسی در حوزه ورزش کمبود و نبود زیرساخت‌های ورزشی است و ورزش خود به تنهایی امکانات را برای خود فراهم می‌کن. در زمینه اسپانسرهای مالی در ورزش به دلیل عدم قابلیت پخش، نتیجه مناسب نمی‌دهد. با این توصیف‌ها ولی هیئت هندبال استان البرز در زمینه استعدادیابی و اعزام‌ها بسیار خوب عمل کرده است و تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش برای استعدادیابی صورت گرفته و تیم‌های پایه هندبال البرز رشد بسیار چشمگیری داشتند. به نظر بنده با این شرایط استعدایابی در سال‌های آینده 5 تا 6 تیم خوب در البرز به وجود می‌آید.

تسنیم: موضوعی که از مدیرکل ورزش و جوانان البرز سوال شد، دلیل ورود مدیران شهری به هیئت‌های ورزشی است؛ شما موافق یا مخالفید؟

عطایی: مشکل اصلی در حوزه ورزش به نظر بنده این است که "حلقه اتصال" در ورزش وجود ندارد؛ در حوزه ورزش و مدیریت شهری این ارتباط وجود نداشته و برقرار نیست. شهرداری متولی ورزش نیست ولی امکانات ورزشی خوبی دارد، از بوستان و پارک‌ها تا سالن‌های ورزشی و اعتباراتی که شهرداری دارد و جشنواره‌های مختلف از امکانات ورزشی شهرداری است. 

درخواست و مکاتبه برای دریافت سالن و امکانات ورزشی از شهرداری خلاف قانون نیست؛ ولی ورزشکاران از این موضوع برای استفاده از سالن‌های ورزشی شهرداری اطلاع ندارند. در مجموع به نظر من ورود مدیران به هیئت‌های ورزشی را می‌توان بسیار خوب ارزیابی کرد و حتی از ادارات دیگر در هیئت رئیسه هیئت‌های ورزشی حضور پیدا کنند و از نیروهای نظامی در هیئت‌ها استفاده کنیم به دلیل اینکه مجموعه‌های نظامی امکانات ورزشی خوبی دارند. درباره اینکه روسای هیئت‌ها از مقام فعلی خود استفاده‌ای کنند؛ این را عرض کنم که  از هیئت‌های ورزشی یک ریال هم دریافت نمی‌کنیم؛ از طرفی اداره کل ورزش و جوانان سیستم ارزیابی قرار دهد و عملکرد روسای هیئت‌ها در طول مدیریت خود را ارزیابی کند. 

باید مراحل گزینشی قبل از ریاست اعمال گردد. بنده نیز اعتقاد دارم  90 درصد افرادی که از حوزه مدیریت وارد هیئت‌های ورزشی شدند موفق عمل کردند و 10 درصد خطا نیز وجود دارد؛ در ضمن ورزشکاران، رسانه‌ها و خبرنگاران ورزشی بسیار مطالبه‌گر هستند و اگر احساس کنند که فردی توانایی و کارایی ندارد سریع مطالبه‌گری می‌کنند و منتظر هیچ کسی نمی‌مانند.

تسنیم: مهم‌ترین برنامه شما برای هیئت هندبال در سال 97 چیست؟

عطایی: نخستین هدف هیئت هندبال استان البرز در سال 97 راه‌اندازی اولین آکادمی هندبال است و اگر این پایگاه استعدادیابی هندبال افتتاح شود، مردم می‌دانند برای ورزش هندبال به کدام مکان مراجعه کنند. سالن آماده‌ای را باید دریافت کنیم.کار دیگری که از ابتدای هیئت هندبال به دنبال آن هستیم معرفی ورزش هندبال به عنوان یک ورزش جذاب به مردم است. در شهرستان ساوجبلاغ در رده سنی نونهالان و نوجوانان، مسابقات دهه فجر ورزش هندبال به شکل پایه‌ای در حال انجام است. مسابقات لیگ هندبال بهترین برنامه ما نیز در سال 96 بود و در تمام رده‌‍‌های سنی اعزام‌ها انجام شد. شیوه کاری من این است که خانواده ورزشی همان هیئت سکان‌دار باشند و کارها با همدلی و همفکری به جلو برود. هیئت هندبال در ابتدا دفتر اداری نداشت و امکانات را فراهم کردیم.

تسنیم: هندبال ساحلی استان البرز راه اندازی شده است؛ مکانی برای تمرینات وجود دارد؟

عطایی: در مسابقات ساحلی شرکت ولی در شمال کشور تمرینات آن را دنبال کردیم. سال گذشته با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز مکانی را در ورزشگاه انقلاب برای تمرینات هماهنگ کردیم.

گفت‌وگو: محمدعلی حسن‌نیا

انتهای پیام/ ع

نظر شما